Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Red Deer IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Red Deer IV

    Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bouwmeester Bekijk bericht
    Mooie platen. Ergens op de Veluwe is bij het Aardhuis aan de achtergrond bij foto 1 te zien. Niet erg, maar vermeld wel even dat ze in een relatief klein wildpark zijn gemaakt. Doet geen afbreuk aan de foto's maar wel de wijze waarop ze tot stand zijn gekomen.
    Of de maker deze beelden nu in de zoo vanuit zijn strandstoel gemaakt heeft of hij heeft hiervoor 18 uur bij lage temperatuur op zijn buik in de modder en de regen moeten liggen doet er helemaal niet toe,
    het zijn gewoon goede foto's.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #32
      Re: Red Deer IV

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Topreeks, prachtig vastgelegd
      Mijn gedacht !

      Mvg.
      The bird is known by his note, a man by his word.

      Comment


      • #33
        Re: Red Deer IV

        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
        Of de maker deze beelden nu in de zoo vanuit zijn strandstoel gemaakt heeft of hij heeft hiervoor 18 uur bij lage temperatuur op zijn buik in de modder en de regen moeten liggen doet er helemaal niet toe,
        het zijn gewoon goede foto's.
        Als gevraagd wordt waar de foto's zijn gemaakt dan zeg dan gewoon in het wildpark het Aardhuis. Daar hoef je absoluut niet geheimzinnig over te doen. Het is namelijk geen geheimzinnige plek maar een park waar je met 6 euro entree zo naar binnen kan. Andere mensen kunnen dan ook deze platen schieten.

        Hoe de foto gemaakt is, doet er voor mij als natuurfotograaf wel degelijk toe. Of je er moeite voor moet doen of dat je naar een wildpark gaat waar de herten nog net niet uit je hand eten. Ik zie een stukje voorbereidingstijd als meerwaarde voor de foto. Nu wordt er "geheimzinnig" over gedaan, omdat het tamme herten zijn en dat vind ik jammer. Zoals ik al zei de foto's zijn erg fraai, maar zouden voor mij meerwaarde hebben als iemand er 3 uur voor in het bos onder een pak struiken heeft gelegen of na lang speurwerk een mooie plek heeft gevonden. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

        Nu maar weer lekker on-topic.
        Groeten,Jerry Bouwmeester - Canon shooter
        http://dutchnaturephotography.blogspot.com
        www.jerrybouwmeester.com

        Comment


        • #34
          Re: Red Deer IV

          Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
          Mooie foto's! Waar zijn ze genomen?
          Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
          Ergens op de Veluwe Wim!
          Bovenstaande had ik niet mee, anders had ik je begrepen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bouwmeester Bekijk bericht
          Als gevraagd wordt waar de foto's zijn gemaakt dan zeg dan gewoon in het wildpark het Aardhuis. Daar hoef je absoluut niet geheimzinnig over te doen. Het is namelijk geen geheimzinnige plek maar een park waar je met 6 euro entree zo naar binnen kan. Andere mensen kunnen dan ook deze platen schieten.

          Hoe de foto gemaakt is, doet er voor mij als natuurfotograaf wel degelijk toe. Of je er moeite voor moet doen of dat je naar een wildpark gaat waar de herten nog net niet uit je hand eten. Ik zie een stukje voorbereidingstijd als meerwaarde voor de foto. Nu wordt er "geheimzinnig" over gedaan, omdat het tamme herten zijn en dat vind ik jammer. Zoals ik al zei de foto's zijn erg fraai, maar zouden voor mij meerwaarde hebben als iemand er 3 uur voor in het bos onder een pak struiken heeft gelegen of na lang speurwerk een mooie plek heeft gevonden. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

          Nu maar weer lekker on-topic.
          Ergens begrijp ik je en ik ben ook voorstander om de vermelding te maken als het om dieren in gevangenschap gaat, maar fototechnisch maakt het niet uit.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #35
            Re: Red Deer IV

            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            Bovenstaande had ik niet mee, anders had ik je begrepen. Ergens begrijp ik je en ik ben ook voorstander om de vermelding te maken als het om dieren in gevangenschap gaat, maar fototechnisch maakt het niet uit.
            Klopt, ik heb ook gezegd dat de foto's fraai zijn.

            Nu genoeg hierover.
            Groeten,Jerry Bouwmeester - Canon shooter
            http://dutchnaturephotography.blogspot.com
            www.jerrybouwmeester.com

            Comment


            • #36
              Re: Red Deer IV

              Jerry het spijt me als jij vind dat ik er geheimzinnig over heb gedaan,dat is niet mijn bedoeling geweest. Maar wat heeft het voor zin voor een persoon die uit Belgie komt om te zeggen waar de foto's met preciese locatie zijn gemaakt. Ik zeg ook niet dat edelhert foto's die door andere geplaatst zijn gewoon in het park hoge Veluwe zijn gemaakt. Als je daar de parkwachter aanschiet( en zeker als je iemand kent die de parkwachter kent prive) die kan je zowat op 100 meter nauwkeurig vertellen waar de heren op dat moment zijn. Dus dat is ook in mijn optiek niet echt wild. Dit is wat ik er verder op wil zeggen.


              @ Ludo V,photogRAF en Ho-merris hartelijk bedankt voor jullie reactie.

              Laten we verder gewoon on topic blijven reageren voor een ieders bestwil.

              Mvg Vmotion
              Durf bijna niks meer te zeggen

              Comment


              • #37
                Re: Red Deer IV

                Ieder moet doen wat ie goeddunkt. Ik vertel gewoon dat mijn edelherten in het Nationaal Park de Hoge Veluwe zijn geschoten. Kan een ander daar ook eens genieten en mooie foto's maken. Het is nu iemand uit België die het vraagt, maar misschien vinden Nederlanders het ook wel leuk om eens naar het Aardhuis te rijden. Veel mensen kennen dat park niet, terwijl het een klein park is waar relatief makkelijk mooie platen geschoten kunnen worden, zoals jij hebt bewezen. Kijk, heb ik een mooie plek ontdekt voor een ijsvogel dan ga ik die hier ook niet vertellen, omdat de kans op verstoring veel te groot is. In dit geval zijn het openbare parken en dan....

                Einde discussie wat mij betreft.
                Groeten,Jerry Bouwmeester - Canon shooter
                http://dutchnaturephotography.blogspot.com
                www.jerrybouwmeester.com

                Comment


                • #38
                  Re: Red Deer IV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bouwmeester Bekijk bericht
                  Als gevraagd wordt waar de foto's zijn gemaakt dan zeg dan gewoon in het wildpark het Aardhuis. Daar hoef je absoluut niet geheimzinnig over te doen. Het is namelijk geen geheimzinnige plek maar een park waar je met 6 euro entree zo naar binnen kan. Andere mensen kunnen dan ook deze platen schieten.

                  Hoe de foto gemaakt is, doet er voor mij als natuurfotograaf wel degelijk toe. Of je er moeite voor moet doen of dat je naar een wildpark gaat waar de herten nog net niet uit je hand eten. Ik zie een stukje voorbereidingstijd als meerwaarde voor de foto. Nu wordt er "geheimzinnig" over gedaan, omdat het tamme herten zijn en dat vind ik jammer. Zoals ik al zei de foto's zijn erg fraai, maar zouden voor mij meerwaarde hebben als iemand er 3 uur voor in het bos onder een pak struiken heeft gelegen of na lang speurwerk een mooie plek heeft gevonden. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

                  Nu maar weer lekker on-topic.
                  Inderdaad goeie foto's
                  Maar om eerlijk te zijn zou ik ook toch vermelden of ze in "gevangenschap" of in "het wild" werden genomen...
                  Een vlinder fotograferen in een vlindertuin is ook niet zo moeilijk dan een exemplaar in open veld...een roofvogel op een roofvogelshow of een buizerd, valk in open veld...
                  Dus geen afbraak aan de prestatie maar vind het fijn als men het terloops vermeld...
                  Dus geen geheimdoenerij...zoals je woonplaats "voor mijn achtertuin"...
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Red Deer IV

                    Ik vind dit allemaal wel erg zwaar worden hoor allemaal. Al ik het goed begrijp moet ik als ik een foto maak met name en toe name zeggen hoe wat waar een wanneer met wie hoe lang enz enz. En dat allemaal omdat iemand vind dat ik geheimzinnig doe. Dat gaat mij wat ver. Maar goed ik weet wat er bedoeld word. En voor wat mijn woonplaats en adres, denk ik toch dat ik dat zelf mag weten of ik dat kenbaar maak of niet. Althans dat lijkt mij niet meer dan normaal en als er iemand is die wil weten waar ik woon dan moeten ze dat maar vragen of zet iedereen zomaar zijn woonplaats en adres op het net ? Nee toch?

                    Mvg Vmotion
                    Durf bijna niks meer te zeggen

                    Comment


                    • #40
                      Re: Red Deer IV

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                      Ik vind dit allemaal wel erg zwaar worden hoor allemaal. Al ik het goed begrijp moet ik als ik een foto maak met name en toe name zeggen hoe wat waar een wanneer met wie hoe lang enz enz. En dat allemaal omdat iemand vind dat ik geheimzinnig doe. Dat gaat mij wat ver. Maar goed ik weet wat er bedoeld word. En voor wat mijn woonplaats en adres, denk ik toch dat ik dat zelf mag weten of ik dat kenbaar maak of niet. Althans dat lijkt mij niet meer dan normaal en als er iemand is die wil weten waar ik woon dan moeten ze dat maar vragen of zet iedereen zomaar zijn woonplaats en adres op het net ? Nee toch?

                      Mvg Vmotion
                      Zou er niet zo zwaar aan tillen...of je nu in Utrecht woont in Amsterdam of Den Haag...Straat en huisnummer hoeven we niet te weten...daar heb je gelijk in
                      Last edited by Aquarius; 4 augustus 2008, 23:06.
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Red Deer IV

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                        Ik vind dit allemaal wel erg zwaar worden hoor allemaal. Al ik het goed begrijp moet ik als ik een foto maak met name en toe name zeggen hoe wat waar een wanneer met wie hoe lang enz enz. En dat allemaal omdat iemand vind dat ik geheimzinnig doe. Dat gaat mij wat ver. Maar goed ik weet wat er bedoeld word. En voor wat mijn woonplaats en adres, denk ik toch dat ik dat zelf mag weten of ik dat kenbaar maak of niet. Althans dat lijkt mij niet meer dan normaal en als er iemand is die wil weten waar ik woon dan moeten ze dat maar vragen of zet iedereen zomaar zijn woonplaats en adres op het net ? Nee toch?

                        Mvg Vmotion
                        Je wilt het niet snappen of ben je bang dat we je foto's minder vinden omdat ze bij het Aardhuis (in gevangenschap) zijn gemaakt? Dat we vinden dat je prestaties er minder door zijn? Dat gevoel bekruipt me nu zo langzamerhand. Daarover heb ik al uitgelegd hoe ik er over denk. Het gaat puur om het feit dat je even er netjes bij zet: in gevangenschap daar en daar. Het feit dat je daar zo moeilijk over doet, zegt me genoeg. Dat bedoel ik met geheimzinnig doen.
                        Groeten,Jerry Bouwmeester - Canon shooter
                        http://dutchnaturephotography.blogspot.com
                        www.jerrybouwmeester.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: Red Deer IV
                          1. Zoals ik al gezegd heb, de foto's zijn mooi.
                          2. Je moet je niet schamen dat het gaat om dieren in gevangenshap, er zijn wel meer mensen die dieren in gevangenshap fotograferen. En zelfs dat is niet altijd even gemakkelijk.
                          3. Maar wees eerlijk, zet er gewoon "(C)" van captive bij en de meesten zullen wel weten dat het om dieren in gevangenschap gaat. Als men dan vraagt waar, geef dan gewoon de informatie. Ook vanuit België rijden mensen wel eens naar de Veluwe. Het ligt natuurlijk helemaal anders als het gaat om dieren in het wild die mogelijk verstoord zouden worden.


                          Einde discussie wat mij betreft.
                          Vriendelijke groeten,Raf

                          www.rafvandenbogaert.be

                          Comment

                          Working...
                          X