Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik denk dat je witbalans nog op kunstlicht staat (nogal veel groen).
Ik zou bovenaan de oever wegcroppen.
Ik volg.
Maar de beer, die staat er prachtig op
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Witbalans staat op automatisch.
Is wel van achter glas getrokken, kan dat de oorzaak zijn? (Nikon D50 met een Sigma 105 mm 2.8)
Het gaat inderdaad natuurlijk om de beer.
Witbalans staat op automatisch.
Is wel van achter glas getrokken, kan dat de oorzaak zijn? (Nikon D50 met een Sigma 105 mm 2.8)
Het gaat inderdaad natuurlijk om de beer.
Witbalans op auto, de camera is te misleiden hoor, en zeker vanachter glas. Het glas kan reeds een tintje hebben en/of door de lichtbreking een kleurwijziging veroorzaken of de 'auto' modes van een camera misleiden.
Ik zou in software eens proberen om die groenzweem eruit te halen, moet nog kunnen
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment