Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een witgatje is in de kempen niet alledaags.In deze periode zou het vogeltje normaal in Oost Europa moeten broeden .Het zal dus een oeverloper zijn. .Gespot in Laakdal (Trichelhoek)
MVG
Johan
Last edited by Johan G; 17 mei 2008, 13:15.
Reden: Naam?
Leuke foto's hoor, maar volgens mij is jouw Witgatje een Oeverloper o.a. door lange staart, het ontbreken van bandering op de staart, het typische witte veld voor de vleugel, gehele kleur van het beestje...
Leuke foto's hoor, maar volgens mij is jouw Witgatje een Oeverloper o.a. door lange staart, het ontbreken van bandering op de staart, het typische witte veld voor de vleugel, gehele kleur van het beestje...
Ik denk dat je gelijk hebt
Moeilijk te bepalen , die beestjes lijken sterk op elkaar.
Het is inderdaad een oeverloper, het wit van zijn borst loopt door tot aan de vleugelaanzet. Dit is niet het geval bij een witgatje.
Maar hoe dan ook , de 3de is een zeer mooie foto. Deze zegt wat hij moet zeggen. Gewoon een prima foto.
Comment