Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de vos "Reinalda"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de vos "Reinalda"

Over de foto's is al alles gezegd. Ik volg hier volledig in.

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
    Waar zitten hier nog ergens vossen ?
    Bij mijn kippen, als ik vergeten ben hun kot dicht te doen én ik heb heel veel pech.

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
    Op zich vind ik het héééél knappe plaatjes
    Wat ik echter niet goed begrijp is dat die "groene jongens" hier minder gaan krijsen als een vos de gans of een paar kuikens doodt dan wanneer dit gebeurt door een jager???
    Hier zie je enkel één gans, maar hoeveel heeft hij er doodgebeten???
    (Spreek mij dan niet over zijn honger hé!!! Met eentje komt hij zéker toe!)
    Meestal gaat hij drastisch tewerk... en mocht het dan het werk zijn van een jager dan had deze wél die ganse groep "groene jongens" op zijn vel .Nu moet ie wél naar de HOF...????
    Waar zit em hét verschil????
    Zal ik hier even "groene jongen" van dienst spelen? Al weet ik niet of ik wel onder de Aquarius-definitie val. Krijsen doe ik doorgaans niet.

Soit, een vos die een gans doodt gelijkstellen met een jager die een gans overhoop schiet lijkt me nogal bizar. Een vos jaagt om zich (of zijn kroost) te voeden. Van de vos wordt gezegd dat het een lustdoder is en die naam heeft hij te danken aan zijn 'gedrag' in kippen/ganzenhokken. Een vos die daar bv. een kip pakt, wordt dwaas van opwinding door alle andere kakelende dieren rond zijn kop en hapt erop los. Hij richt daar inderdaad soms slachtpartijen aan (ook in mijn tuin), wat evenwel te voorkomen valt door 's nachts je pluimvee in veiligheid te brengen.
    In de natuur heeft een vos op geen enkele plaats de mogelijkheid om dergelijke slachtpartijen aan te richten (zijn prooien zitten doorgaans niet met 20 tegelijk op een stok te slapen in een afgesloten ruimte). Zou dit wel de gewoonte zijn van een vos, dan zou hij zijn eigen voedselbron droogleggen en uitsterven.

Als het verschil met een jager niet duidelijk is, dan denk ik niet dat ik je kan helpen.

En daar de echte groene jongens er iets meer over weten, geef ik volgende link nog mee: http://www.zoogdierenwerkgroep.be/index.php?id=102

Comment

Working...
    X