Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een dagje in de Olmense Zoo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een dagje in de Olmense Zoo

    En deze dieren wilden voor mijn lens pauzeren.





    Last edited by Marieke; 15 april 2008, 21:11. Reden: groter formaat

  • #2
    Re: Een dagje in de Olmense Zoo

    De eerste 2 zou je wat groter mogen posten volgens mij.hier is beoordeling wat moeilijker geworden op dit formaat
    De derde is volgens mij niet scherp.en hij zit jammerlijk ook wat kort op het kader,het is altijd leuker kijken als het onderwerp wat ruimte heeft in de richting waarna hij/zij kijkt.

    mvg Vmotion
    Durf bijna niks meer te zeggen

    Comment


    • #3
      Re: Een dagje in de Olmense Zoo

      probeer eens wat meer met de camerainstelling te spelen en gebruik en statief of hou de camera goed vast, ivm de scherpte.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Een dagje in de Olmense Zoo

        Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
        De eerste 2 zou je wat groter mogen posten volgens mij.hier is beoordeling wat moeilijker geworden op dit formaat
        De derde is volgens mij niet scherp.en hij zit jammerlijk ook wat kort op het kader,het is altijd leuker kijken als het onderwerp wat ruimte heeft in de richting waarna hij/zij kijkt.

        mvg Vmotion
        Moet Vmotion bijtreden Marieke ...
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Een dagje in de Olmense Zoo

          Met een statief werken in de zoo was zeker beter geweest, alleen vrees ik dat je erg beperkt bent in de onderwerpen.
          Ik heb de gegevens die ik gebruikt heb eens geanaliseerd. Het was die dag mooi weer en ik heb weinig gewerkt met verhoogde ISO; dit had ik achteraf gezien beter gedaan.
          Voor de laatste foto: f: 200 en F:5,6.
          Bij deze cijfers is de scherptediepte waarschijnlijk erg minimaal.
          De sluitertijd : 1/125 s en dit is veel te groot voor de gebruikte brandpuntsafstand. Ik ga zeker nog eens terug met jullie suggesties in mijn achterhoofd en hoop met betere foto's terug te komen. Alvast bedankt voor de comments.
          Marieke

          Comment


          • #6
            Re: Een dagje in de Olmense Zoo

            Een vuistregel voor scherpe foto's is de volgende als je focale lengte zeg eens wat ...200 mm is dan zo je met een sluitertijd van 1/200 sec scherpe foto moeten maken. Voor 400mm dus 1/400 sec. Dus hoe langer je focale lengte dan moet je sluitertijd navenant mee stijgen,dus focale lengte is sluiterijd.
            Ik wacht geduldig af tot je met andere zoo foto's komt.
            suc6

            Mvg Vmotion
            Durf bijna niks meer te zeggen

            Comment


            • #7
              Re: Een dagje in de Olmense Zoo

              Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
              Een vuistregel voor scherpe foto's is de volgende als je focale lengte zeg eens wat ...200 mm is dan zo je met een sluitertijd van 1/200 sec scherpe foto moeten maken. Voor 400mm dus 1/400 sec. Dus hoe langer je focale lengte dan moet je sluitertijd navenant mee stijgen,dus focale lengte is sluiterijd.
              Ik wacht geduldig af tot je met andere zoo foto's komt.
              suc6

              Mvg Vmotion
              Tel daar toch nog maar de cropfactor van je camera (= 1,5) bij en dan kom je voor een 200 mm lens op een veiliger min. sluitersnelheid van 1/300e sec. Als een statief je wat onhandig lijkt, is het gebruik van een monopod misschien een uitkomst ?

              Mvg.
              The bird is known by his note, a man by his word.

              Comment

              Working...
              X