Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Havik, Sperwer of valk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Havik, Sperwer of valk

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Mijn colega denkt een haviksarend
    is dat dan een arendachtige of havikachtige en inheems
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

dit is een chiliarend in volwassen kleed
      www.netlog.com/falconry_geof // canon 40d / 17-85 / 70-300 / Speedlite 580EX II / extreem III 2 en 4 GB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        is dat dan een arendachtige of havikachtige en inheems
        Denk eerder een arendachtige,
        dat was niet heel duidelijk, en heb ik vergeten vragen.
        het is een valkenier, die opleidingen geeft dus verstand heeft hij er wel van.
        Er zijn daar dan ook weer verschillende verenkleeden van gekend, net zoals onze buizerd b.v.,
        Die ring zal wel aan die ontbrekende poot zitten,
        en als je goed kijkt zie je dat zijn borst geschonden is, hij denkt een ontsnapte, maar met de langveter er nog aan, en dan waarschijnlijk ergens in vast geraakt of zo, van daar dat die poot ontbreekt.
        Het is maar een hypothese. en 100% is hij ook niet zeker.

Comment

Die ring zat dus aan de andere poot: is daar een regel voor?? Ring gewoonlijk rechts/links?
          Dus geen havik want die 'slaat' en dat is lastig met 1 poot. Wie 'slaan' nog meer?
          Dit moet to de bodem uitgezocht worden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            heel graag maar ook julie mening "fotografisch"

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Die ring zat dus aan de andere poot: is daar een regel voor?? Ring gewoonlijk rechts/links?
              Dus geen havik want die 'slaat' en dat is lastig met 1 poot. Wie 'slaan' nog meer?
              Mijn vrouw als ze kwaad is

Comment

Geen flauw idee of er een regel voor is, heb een foto met een giersaker daar zit hij rechts, en een foto van een harris en daar zit hij links

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  heel graag maar ook julie mening "fotografisch"
                  ....

buiten de gijze lucht vind ik het een heel mooie en relatief scherpe foto,
                  Last edited by DES; 16 april 2008, 22:19.

Comment

Eigenlijk weet ik nu nog niet wàt 't is...maar 'k vind het een mooie foto
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                      Eigenlijk weet ik nu nog niet wàt 't is...maar 'k vind het een mooie foto
                      troost je, ik ook niet

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Ik heb in Hellenthal een zelfde vogel gefotografeerd, en deze hierbij "op de hand" gehad. Het is inderdaad een Agoeja, aka Grijze arendbuizerd, aka Andez-adler, aka Chili-arend, aka Black-chested buzzard-eagle, oftewel een Geranoaetus Melanoleucus. De vogel die daar zit (of misschien wel zat) heeft/had metalen ringen aan beide poten. Lijkt mij dus dat deze niet dezelfde kan zijn, maar een andere van hetzelfde ras.

De vogel uit Hellenthal staat op http://commons.wikimedia.org/wiki/Im...lanoleucus.JPG, hoewel deze hier (sept.2006) maar één ring draagt. Op de foto's die ik gemaakt heb (apr.2007) zijn duidelijk 2 ringen zichtbaar.

Prachtige foto trouwens, Devid. Vooral omdat je zegt dat je deze met een telelens hebt gemaakt. Scherpte van kop tot staart, terwijl de punten van de vleugels uit-focus zijn. Geeft de vogel diepte. Jammer van die vermiste poot, maar dat valt jou (hoop ik) niet te verwijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye66 Bekijk bericht
                          Ik heb in Hellenthal een zelfde vogel gefotografeerd, en deze hierbij "op de hand" gehad. Het is inderdaad een Agoeja, aka Grijze arendbuizerd, aka Andez-adler, aka Chili-arend, aka Black-chested buzzard-eagle, oftewel een Geranoaetus Melanoleucus. De vogel die daar zit (of misschien wel zat) heeft/had metalen ringen aan beide poten. Lijkt mij dus dat deze niet dezelfde kan zijn, maar een andere van hetzelfde ras.

De vogel uit Hellenthal staat op http://commons.wikimedia.org/wiki/Im...lanoleucus.JPG, hoewel deze hier (sept.2006) maar één ring draagt. Op de foto's die ik gemaakt heb (apr.2007) zijn duidelijk 2 ringen zichtbaar.

Prachtige foto trouwens, Devid. Vooral omdat je zegt dat je deze met een telelens hebt gemaakt. Scherpte van kop tot staart, terwijl de punten van de vleugels uit-focus zijn. Geeft de vogel diepte. Jammer van die vermiste poot, maar dat valt jou (hoop ik) niet te verwijten.

thx, ik had me er al in berust dat ik het nooit meer te weten zou komen

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Prachtig geschoten vluchtshot

Comment

Working...
                            X