Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Respect!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Respect!

zeer mooie foto's,

ik heb een vraagje, hoe zorgen jullie dat de dieren er scherp op staan.
    snelle sluitertijd is belangrijk. maar hoe zorg je dat ze scherp zijn.

blijven jullie de dieren volgen met het fototoetsel die constant scherp stelt.

of is het camera nemen scherstellen en direct schieten?

zou zoiets graag ook eens willen "proberen". heb het al eens eerder geprobeerd op een roofvogelshow en dat lukte van geen kanten.

zijn er nog meer tips?

groeten en bedankt
    canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieter d'hoop Bekijk bericht
      zeer mooie foto's,

ik heb een vraagje, hoe zorgen jullie dat de dieren er scherp op staan.
      snelle sluitertijd is belangrijk. maar hoe zorg je dat ze scherp zijn.

blijven jullie de dieren volgen met het fototoetsel die constant scherp stelt.

of is het camera nemen scherstellen en direct schieten?

zou zoiets graag ook eens willen "proberen". heb het al eens eerder geprobeerd op een roofvogelshow en dat lukte van geen kanten.

zijn er nog meer tips?

groeten en bedankt

Eerst en vooral heb je een lens nodig die bliksemsnel scherpstelt. Je zet je cam op servo focus, zodat ie de vogel blijft volgen, en als hij binnen aanvaardbaar beeldbereik komt, knoppie indrukken en blijven drukken. Schieten, schieten, schieten.
      Let wel: ik heb dat hier voor de eerste keer gedaan, en dit zijn de enige twee gelukte foto's van de 250. Een deel ligt dat aan mijn eigen onervarenheid hierin (vond het moeilijk om de focus op de vogels te houden, oefenen geblazen dus), en een deel ligt het ook aan het feit dat ik dit met een 350D deed: weinig focuspunten, tragere focus, een slechts een burst van 3 fps en 5 RAWs voor de buffer vol is. Met al mijn focuspunten actief, was 't resultaat slechter dan met enkel de middelste actief, omdat de volgens steeds tussen de focuspunten doorvielen en de lens dus in de verte scherpstelde met als resultaat mislukte foto's. Met enkel de middelste actief ging het beter, maar dan moet je ook veel preciezer volgen.

Nog een vraagje aan de kenners: aan welke sluitertijd zou ik best fotograferen? In dit geval zat ik op 1/800 op 200 ISO en f4. Met de gedachte dat de hele scene nogal licht is, heb ik standaard 2/3 stop overbelicht om de beestjes tenminste goed belicht te hebben. Doen jullie dat ook zo? Zijn er mensen die in deze gevallen flitsen?
      ______
      www.vue.photo

Comment

bedankt, daar kom ik al een eindje mee verder. ik heb zelf ook de 350d. en gebruik meestal maar het middelste punt om scherp te stellen.

ik zal eens moeten kijken of de sigma 50-500 wel snel genoeg is.

maar het wordt inderdaad proberen en VEEL foto's trekken.

@Simplephotography: zouden we geen topic kunnen starten , waar alle kneers hun tips geven om zo'n foto's te schieten? maar waar dan?

groeten
        canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

Comment

bedankt, daar kom ik al een eindje mee verder. ik heb zelf ook de 350d. en gebruik meestal maar het middelste punt om scherp te stellen.

ik zal eens moeten kijken of de sigma 50-500 wel snel genoeg is.

maar het wordt inderdaad proberen en VEEL foto's trekken.

@Simplephotography: zouden we geen topic kunnen starten , waar alle kneers hun tips geven om zo'n foto's te schieten? maar waar dan?

groeten
          Heeft die Sigma HSM? Zo ja, dan moet het jou beter lukken dan mij, want ik kom met 200mm meestal een pak te kort.
          Als je een topic wil starten, dan best in 'Ter Zake'.
          ______
          www.vue.photo

Comment

ja, m'n sigma heeft hsm.

maar zal het zo snel mogelijk eens proberen om zo'n foto's te schieten.

Comment

ja, m'n sigma heeft hsm.

maar zal het zo snel mogelijk eens proberen om zo'n foto's te schieten.
              geen probleem met de bigma,
              zie maar naa onderstaande link.

Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Comment

Vind ze toch erg geslaagd hoor

Beter 2 uit 250 gelukt als helemaal geen een toch?
                PENTAX for your precious moments

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                  geen probleem met de bigma,
                  zie maar naa onderstaande link.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202114
                  Jouw foto's zijn me onderhand wel bekend... Een betere reclame voor de Bigma is er niet te vinden
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Working...
                  X