Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogels bij de vleet in de Pantanal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

Oorspronkelijk geplaatst door digiluc Bekijk bericht
    De kleuren van de reiger in de tweede foto kloppen weldegelijk. Dit is een Cocoi heron (Ardea Cocoi), ook wel White-necked heron genoemd en voor zover ik weet zijn de kleuren vrij realistisch. Waarschijnlijk is foto 1 een onvolwassen exemplaar van dezelfde soort, vandaar het kleurverschil. Waarschijnlijk is er ook wel een verschil door de belichting.
    Voor de geïnteresseerden : de derde is de Neotropic cormorant (Phalacrocorax brasilianus).

Mvg,

Luc
    Bedankt voor de uitleg, ik dacht dat het gewoon om een blauwe reiger ging vandaar de vraag over de kleuren. Als dit idd een ander soort is, is het geen wonder dat ij er ook anders uitziet
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Ik ben nogal een verwoed vogelkijker en vertrek op 15 mei zelf naar de Pantanal en het Zuidelijke deel van het regenwoud in Brazilië. Ik was al wat aan het studeren op de daar voorkomende soorten en je ziet : het komt nu al van pas.

Mvg,

Luc
      650 vogelsoorten in de Pantanal. Je zal je hartje kunnen ophalen ! Laat ons achteraf maar meegenieten. Hopelijk pak je zwaarder geschut mee als het mijne en vergeet je Deet niet
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

De kleuren van de reiger in de tweede foto kloppen weldegelijk. Dit is een Cocoi heron (Ardea Cocoi), ook wel White-necked heron genoemd en voor zover ik weet zijn de kleuren vrij realistisch. Waarschijnlijk is foto 1 een onvolwassen exemplaar van dezelfde soort, vandaar het kleurverschil. Waarschijnlijk is er ook wel een verschil door de belichting.
        Voor de geïnteresseerden : de derde is de Neotropic cormorant (Phalacrocorax brasilianus).

Mvg,

Luc
        Luc heeft het inderdaad bij het rechte eind! wat een mazzel om zulk een vogelparadijs te kunnen bezoeken; 2de vindt ik persoonlijk het meest geslaagd!

Comment

Mooie reeks, en foto 2 plaatst de vogel heerlijk in zijn natuurlijke omgeving.

Comment

Working...
          X