Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ik zie ook sterke ruis op de achtergrond, maar misschien kan iemand vertellen hoe dit kan verholpen worden
Bij macrofoto's selecteer ik wel eens de hele achtergrond, en daarop ga ik dan in Photoshop Elements de ruis wegwerken (sterkte 10 , details behouden 0% , kleurruis reduceren 100%).
Je kan ook het "vervagen" gereedschap gebruiken en daarmee de achtergrond vervagen, dan valt de ruis ook niet meer op (voorzichtig rond het onderwerp, als je de randen van dat onderwerp scherp wil houden).
Om de volledige achtergrond tegelijk te selecteren gebruik je het toverstafje, hou de shift toets ingedrukt, en klik op alle verschillende delen in de achtergrond tot alles geselecteerd is. Dat gaat wel het best als het onderwerp een heel andere kleur heeft dan het onderwerp.
Comment