Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het leven zoals het is, de Maasai Mara

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het leven zoals het is, de Maasai Mara

wow! zoiets op foto 3 heb ik nog nooit gezien of van gehoord!
    erg gaaf (ja het is natuurlijk wel zielig voor die gnoes) dat je dat heb gezien. en natuurlijk prachtige foto's!
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Heel knappe reeks hoor . De andere reeksen ook trouwens.
      Ik ben daar ook geweest maar zo'n hoop dode gnoe's heb ik niet gezien. Ik heb zelfs ook geen één levende de Mara zien oversteken. 't Was nochtans de periode maar het moet al juist lukken dat je daar op het juiste moment bent. Maar niet geklaagd...er valt altijd wel wat anders waar te nemen op deze fantastische locatie. Een droomplek voor elke fotograaf.
      Mag ik vragen met welke lenzen je op safari trekt want in die wiebelende safaribusjes kan je met geen superzware telelenzen, waarvoor je een statief nodig hebt, afkomen hé. Uitstappen kan immers niet...anders beland je zelf op de feestdis Mijn ervaring is dat, zelfs als de motor afligt, er altijd wel iemand een voetje verzet om het busje te doen wiebelen .
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
        Heel knappe reeks hoor . De andere reeksen ook trouwens.
        Ik ben daar ook geweest maar zo'n hoop dode gnoe's heb ik niet gezien. Ik heb zelfs ook geen één levende de Mara zien oversteken. 't Was nochtans de periode maar het moet al juist lukken dat je daar op het juiste moment bent. Maar niet geklaagd...er valt altijd wel wat anders waar te nemen op deze fantastische locatie. Een droomplek voor elke fotograaf.
        Mag ik vragen met welke lenzen je op safari trekt want in die wiebelende safaribusjes kan je met geen superzware telelenzen, waarvoor je een statief nodig hebt, afkomen hé. Uitstappen kan immers niet...anders beland je zelf op de feestdis Mijn ervaring is dat, zelfs als de motor afligt, er altijd wel iemand een voetje verzet om het busje te doen wiebelen .
        70% van de foto's is gemaakt met de Nikkor 200-400
        20% met de 70-200
        en de landschappen met een 17-55

Een 400mm is voor de grote beesten niet noodzakelijk, maar het is wel handig.

Als steun : Beanbag & statief.

Voor de rest geluk, wat techniek en heel veel geduld.

(het helpt ook als je maar met 4, 1 chauffeur en 3 portrettentrekkers,
        in een jeep zit)
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

dat is weer straffe kost hoor ; 3 is zeer knap ; net alsof je zelf als kijker in de actie staat ;

( btw;, ik heb zelf in mijn analoog verleden ook nog deze plek bezocht ; en er was toen wat beperkte trek; slechts 2 lijken van gnoes in de Mara met enkele gieren en maraboe's maar wat een ervaring om nooit meer te vergeten! )

Comment

Machtige beelden die de realiteit van de natuur weergeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              70% van de foto's is gemaakt met de Nikkor 200-400
              20% met de 70-200
              en de landschappen met een 17-55

Een 400mm is voor de grote beesten niet noodzakelijk, maar het is wel handig.

Als steun : Beanbag & statief.

Voor de rest geluk, wat techniek en heel veel geduld.

(het helpt ook als je maar met 4, 1 chauffeur en 3 portrettentrekkers,
              in een jeep zit)

Toch een statief ? In een jeep ? Of juist op de plekken waar je kon of mocht uitstappen dan...ik kan mij daar anders niks bij voorstellen.
              Bedankt voor de lenzeninfo. Als ik ooit nog eens op safari ga zal ik er mij een paar mogen bijkopen.

In elk geval een dikke proficiat met het spectaculaire resultaat van jouw shots en ik bedoel niet alleen de 3 hierboven. Ze zijn om van te snoepen
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                Toch een statief ? In een jeep ? Of juist op de plekken waar je kon of mocht uitstappen dan...ik kan mij daar anders niks bij voorstellen.
                Bedankt voor de lenzeninfo. Als ik ooit nog eens op safari ga zal ik er mij een paar mogen bijkopen.

In elk geval een dikke proficiat met het spectaculaire resultaat van jouw shots en ik bedoel niet alleen de 3 hierboven. Ze zijn om van te snoepen
                Je mag nergens uit de wagen. Het lijkt op een dierentuin maar dit is het niet. Enkel bij Lake Nakuru mocht dit.
                Wij konden het statief op het dak vastmaken met straps.

ivm de lenzen. Je moet geen lenzen kopen speciaal om op safari te gaan. Als je niet aan vogelfotografie doet kom je toe met een 200mm - 300mm. Je kan (heel) dicht bij komen.

Zorg dat je je materiaal kent en verzorg je techniek en voor de rest geduld.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Je mag nergens uit de wagen. Het lijkt op een dierentuin maar dit is het niet. Enkel bij Lake Nakuru mocht dit.
                  In minder toeristische landen, als zambia, Malawi en Botswana is dit geen probleem.
                  Je kunt daar ook gewoon wandelsafari's maken, dan leer je ook dat die gevaarlijke dieren eigenlijk niet zo heel gevaarlijk zijn.
                  Voordat ze een mens aanvallen moet er al heel wat gebeuren.
                  Janus.
                  Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                  Enkele van mijn foto's

Comment

Zéér mooi.
                    Meer foto's: http://users.telenet.be/jellevandeveire
                    Mijn boshut-blog: http://jellevandeveire.blogspot.be

Comment

Prachtige natuurfotografie

Comment