Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Twee stemmige wintershots , maar aartsmoeilijk om te belichten, zeker nu met grauw weer zonder zonlicht.
Ofwel een witte lucht en overbelichte takken (met dat ijs erop), ofwel het zwart dat volledig dichtloopt zoals hier het geval is.
Dergelijke foto's zijn volgens mij bijna uitsluitend behoorlijk te maken door gebruik te maken van invulflitslicht.
Je mist ook wat scherpte maar ik vermoed dat deze foto's behoorlijk wat gecropt zijn ?
Twee stemmige wintershots , maar aartsmoeilijk om te belichten, zeker nu met grauw weer zonder zonlicht.
Ofwel een witte lucht en overbelichte takken (met dat ijs erop), ofwel het zwart dat volledig dichtloopt zoals hier het geval is.
Dergelijke foto's zijn volgens mij bijna uitsluitend behoorlijk te maken door gebruik te maken van invulflitslicht.
Je mist ook wat scherpte maar ik vermoed dat deze foto's behoorlijk wat gecropt zijn ?
Mvg
Inderdaad, moeilijk goed te belichten opnamen. Maar een roek zie je nu ook niet elke dag.
Deze roek zat in de notelaar van onze buren en ik heb hem gewoon vanuit het keukenraam gefotografeerd. Invulflits mey 500 mm is overigens niet te doen (toch niet met mijn flits met beperkt bereik). Voor de rest zijn de foto's inderdaad wat bijgecropt.
@Mo-Herris: bij ons zitten tamelijk wat van deze vogels.
Deze roek zat in de notelaar van onze buren en ik heb hem gewoon vanuit het keukenraam gefotografeerd. Invulflits mey 500 mm is overigens niet te doen (toch niet met mijn flits met beperkt bereik). Voor de rest zijn de foto's inderdaad wat bijgecropt.
@Mo-Herris: bij ons zitten tamelijk wat van deze vogels.
Er zijn in de handel diverse fresnel voorzetlenzen verkrijgbaar voor de flitser en waarmee je het bereik moeiteloos kunt vergroten tot meer dan 50 meter.
De bekendste is wel de "Betterbeamer" (Google maar eens )
Verder onderschat je de kracht van de kleine popupflitser op de Canontoestellen. Je zou versteld staan wat je daar kunt uitkrijgen.
Comment