Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De foto's zijn technisch goed gemaakt...geen bewegingsonscherpte,genoeg scherpt diepte en de kleuren zijn levensecht. De manier waarop je ze hier gekadreerd hebt en de crop (ervan uitgaande dat ze toch iets gecropd zijn)vind ik iets minder goed.....het lijkt alsof de specht alle minuten door het kader platgedrukt gaat worden. Ik denk dat wat extra ruimte rond deze vogel de foto ten goede zou komen.
alle vooruit!...voor elk wat wils!..de originele opname bijgevoegd!...mvg!
Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...
mooie opnames van een moeilijk te "schieten" vogel . Ik heb hem alleen maar in gras omstandigheden gezien.
Mijn voorkeur gaat uit naar niet gecropte versie, ik vind kleuren en compo beter,
alhoewel contrast en saturatie iets omhoog mogen.
mooie opnames van een moeilijk te "schieten" vogel . Ik heb hem alleen maar in gras omstandigheden gezien.
Mijn voorkeur gaat uit naar niet gecropte versie, ik vind kleuren en compo beter,
alhoewel contrast en saturatie iets omhoog mogen.
Misschien ergens tussen de twee
deze is dus zo 'geschoten', niks bewerkt en dus ietsje minder in contrast en verzadiging...mvg!
ps: ik ben eens gaan zien vanwaar die donkere vlek kwam in het midden bovenkant...het blijkt een stuk van het camouflage net te zijn dan voor de lens hing..vandaar de vorige crops!
Comment