Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe heten die dingen nu weer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe heten die dingen nu weer

Oorspronkelijk geplaatst door stino Bekijk bericht
    De eerste is
    De tweede lijkt me wat overbelicht.
    bij nr 2 heb ik bewust kekozen om zo fel te belichten , ik heb hem nagekeken enige overbellichting zit in de vlek juist boven zijn hoofd. Ik wou het laatste zonlicht waarin het dier zich zat te warmen benadrukken , ik hoop dat dit een beetje gelukt is
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Voor mij ook de eerste
      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
      Grtjs, Jacky

Comment

Mooi werk Eric
        mvg,
        Ludo V.

Comment

De eerste, ik vind het contrast daar mooier
          Groetjes Christianne
          Christianne's fotoweb
          BD0243nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cath Bekijk bericht
            Sharpen aanvinken, dan kan je % vergroten of verlagen. Mvg, Cath
            Ik zie dat niet bij mij heb ik nog een oude versie mss
            Bootjes

Comment

Zondermeer de eerste.

Tweede is "te licht" voor mij. Heeft ook precies last van iets OOF rechtsonder in de foto.

Eerste is ne mooie.
              Groetjes
              ----JO

Comment

De 1ste is inderdaad de mooiste
                De achtergrond is perfect, het diertje komt daardoor nog beter tot zijn recht

gr,
                BD0723BE

Comment

bedankt iedereen , blijkbaar de fel belichte niet zo goed gelukt , volgende keer beter , heb ik nog eens een reden om terug te gaan
                  Jo99841 mag ik aub weten voorwat oof staat , ben nog niet zo thuis in al de termen , tis dat ik weet waar ik volgende keer moet op letten , en een beetje raad van de meester der dierenfoto's is elke raad welkom
                  Last edited by eric schroeyen; 25 november 2007, 22:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                    bedankt iedereen , blijkbaar de fel belichte niet zo goed gelukt , volgende keer beter , heb ik nog eens een reden om terug te gaan
                    Jo99841 mag ik aub weten voorwat oof staat , ben nog niet zo thuis in al de termen , tis dat ik weet waar ik volgende keer moet op letten , en een beetje raad van de meester der dierenfoto's is elke raad welkom
                    Oeps,

Met OOF bedoel ik "out of focus". Iets wat onscherp wordt weergegeven.

Als men een grasspriet heeft die zich in de voorgrond/achtergrond bevindt en die onscherp wordt weergegeven noem ik "out of focus".

En iets dat OOF is wordt ook veel dikker weergegeven als het in werkelijkheid is.

Een rietstengel of grassprietje wordt wel twee keer zo dik.

Als het zich kort genoeg bij de lens bevindt zal het weinig hinderen(foto's door draad genomen in zoo etc...) maar als het ,zoals in je tweede foto,

zich een beetje voor het object bevindt geeft het een wazige verstoring van het beeld.

Wat het juist is in jouw foto weet ik echter niet. Grasspriet, zonder zonnekap gewerkt misschien of een ander stokstaartje.... ?
                    Groetjes
                    ----JO

Comment

bedankt jo om de vakkundige uitleg , nu zie ik het ook , ik denk dat het een struik op voorgrond is , denk ik maar , ik zal toch terug moeten om gaan te zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                        bedankt jo om de vakkundige uitleg , nu zie ik het ook , ik denk dat het een struik op voorgrond is , denk ik maar , ik zal toch terug moeten om gaan te zien

Teruggaan doe ik ook dikwijls. Dan zie je wat je verkeerd gedaan hebt.

Al is het maar gewoon kijken hoe het licht/zon op een bepaald uur op een bepaalde plaats zit.

Dan weet je wanneer je moet "daar" zijn en wanneer je moet "ophoepelen" om van het ideale licht te profiteren.
                        Groetjes
                        ----JO

Comment

Working...
                        X