Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omdat het lang geleden was (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Omdat het lang geleden was (2)

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimlett Bekijk bericht
    De foto's zijn heel wat minder.
    Het harde licht, het kwistig verscherpen en de rare lijnen in de achtergrond vind ik bijzonder storend.

    Bijgevolg begrijp ik de "ultra-positieve" commentaren op deze reeks ook niet goed.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
    Ik ook niet... contrast en de vreemde scherpte vind ik maar bedenkelijk, en vooral die 2 eerste foto's zijn niks speciaals, integendeel. Vandaar dat het beest bij de derde waarschijnlijk compassie kreeg zodat het een blik in de lens wierp, om de sessie alsnog naar een acceptabel niveau te helpen.
    Het juiste materiaal bezitten resulteert niet automatisch in goede foto's, dit is daar een goed voorbeeld van.
    Goe bezig jongens ! Mag ik even jullie beste reefoto's zien aub?
    Die van Planckendael tellen wel niet mee...

    Comment


    • #17
      Re: Omdat het lang geleden was (2)

      Natuurfotografie is geen studiofotografie en je moet al veel kennis hebben om deze dieren 1. te vinden en 2. vast te leggen.
      Natuurfotografie is inderdaad geen studiofotografie, maar kennis om die beesten te vinden en vast te leggen? Laat dat vooral veel geduld een een gezonde dosis geluk zijn. Het ook vooral de technische kant van deze foto's dat me niet aanstaat, maar dat is dan ook slechts mijn mening.
      Kan best zijn dat je de topicstarter kent, zodat het moeilijk is om objectief te oordelen, daar kan ik inkomen, maar laat anderen denken wat ze willen, toch?

      Comment


      • #18
        Re: Omdat het lang geleden was (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
        Natuurfotografie is inderdaad geen studiofotografie, maar kennis om die beesten te vinden en vast te leggen? Laat dat vooral veel geduld een een gezonde dosis geluk zijn. Het ook vooral de technische kant van deze foto's dat me niet aanstaat, maar dat is dan ook slechts mijn mening.
        Kan best zijn dat je de topicstarter kent, zodat het moeilijk is om objectief te oordelen, daar kan ik inkomen, maar laat anderen denken wat ze willen, toch?
        Ik ken de TS niet persoonlijk, maar ik waardeer zijn manier van werken en fotograferen. In mijn ogen echte natuurfotografie. En als ik het goed begrepen heb, gaat de TS niet zozeer op goed geluk op pad, maar bereidt hij zich wel degelijk goed voor.

        U mag gerust uw eigen gedacht hebben, en maar goed ook, maar een opmerking als "Vandaar dat het beest bij de derde waarschijnlijk compassie kreeg zodat het een blik in de lens wierp, om de sessie alsnog naar een acceptabel niveau te helpen." vind ik kleinerend en niet gepast. En ja, mes excuses, maar daar komen mijn haren een beetje van omhoog.

        Ik laat het bij deze opmerking.
        Mvg Tim

        Comment


        • #19
          Re: Omdat het lang geleden was (2)

          Gelukkig weer een paar echte natuurlijke opnames.
          Ben blij dat je terug bent.
          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #20
            Re: Omdat het lang geleden was (2)

            Een dier in zijn biotoop plaatsen, niet gemakkelijk...
            Hier is dat zeer geslaagd!

            mvg,


            Roland

            Comment


            • #21
              Re: Omdat het lang geleden was (2)

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              mooi mooi!

              ik hou zoveel meer van dergelijke biotoop-foto's dan de
              super-geïsoleerde vogel-tegen-egaalblauwe-achtergrond

              mm
              ben het bijna met je eens maar die super geïsoleerde vogel tegen egaalblauwe achtergrond zit daar toch ook z'n natuurlijke biotoop

              Elsan mooi vastgelegd, maar vind de oog in oog toch de mooiste

              Comment

              Working...
              X