Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Libel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Libel

Deze kwam gisteren toevallig voor men lens zitten. Heb het maximum uit men fz50 moeten halen (maw max digitale zoom - uit losse hand)
    Wat denken jullie ervan of

Exif:
    Camera: Lumix FZ50
    Focal Length: 71mm (digital zoom)
    Diafragma: F5.6
    sluitertijd: 1/320"
    ISO: 100
    (uit losse hand genomen)

Alvast bedankt voor de commentaren/tips.
    Grtz
    Last edited by Rockey; 25 september 2007, 08:37. Reden: titel
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Re: Libelle

Sorry maar 't is niet echt scherp hé. Je hebt ook een beetje te laag gemikt.

Verder maak je dezelfde fout als iemand een paar dagen geleden, de 'Libelle' is een vrouwenblad, geen insect

Comment

niet scherp hoor, das toch wel een eerste vereiste vind ik bij dit genre fotografie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

onscherp is waar maar is wel met digitale zoom en losse hand dus scherp krijgen is niet gemakkelijk (digitale zoom zit ik altijd met ruis)

maar qua compo -> goed? of moet ik in het vervolg anders proberen (en dan zal het met een macro lens zijn -> dus (na oefening) scherp )

Alvast bedankt voor de comments, maar zou er iemand tips kunnen geven voor compo's op dit. En mss weet iemand hoe het zonder lens ook scherp kan met een FZ50?

Grtz
        'Keep on Clicking'

Comment

Re: Libel

Ik zou meer kijkruimte hebben gegeven aan de libel...meer naar rechts en dat stro() wat weg croppen..bovenaan de vleugels wat meer ruimte geven, nu is het krap gekaderd..dus beneden wat weg en boven wat erbij..

Over jou toestel kan ik helaas niks zeggen..
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Digitale zoom is hetzelfde als later op pc uitvergroten heb ik begrepen - dus daar zie ik het nut niet zo van in.
            Ik vind dit trouwens wel een mooie en ik heb niet de indruk zoals m'n voorgangers dat hij niet scherp is.

Peter
            mijn website : klik

Comment

@blauwzwart: bedankt voor het hart onder de riem . Ik zag de eerste keren ook geen onscherpe maar als je inderdaad heel kritisch en goed kijk is hij niet heel scherp. Ik vind hem wel goed gelukt gezien de manier van fotograferen? (en als ik tevreden ermee ben is da ook al heel iets é).

Grtz en tot de volgenden
              'Keep on Clicking'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                Ik zou meer kijkruimte hebben gegeven aan de libel...meer naar rechts en dat stro() wat weg croppen..bovenaan de vleugels wat meer ruimte geven, nu is het krap gekaderd..dus beneden wat weg en boven wat erbij..

Over jou toestel kan ik helaas niks zeggen..
                Helemaal mee eens.Je bent op de goeie weg,zeker verder oefenen.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oplossingen:
                  "onscherp is waar maar is wel met digitale zoom en losse hand dus scherp krijgen is niet gemakkelijk (digitale zoom zit ik altijd met ruis)" = geen digitale zoom gebruiken?

"goed? of moet ik in het vervolg anders proberen" = Je kan altijd eens iets anders proberen!

"maar zou er iemand tips kunnen geven voor compo's op dit." = Kijk eens in het forum onderdeel "macro" daar zijn deze zomer heel veel libellen gepost en er zitten heel veel goeie voorbeelden in van hoe het ook kan!

Voor de rest vind ik de foto helemaal niet scherp en de compo kan ook beter! maar vooral blijven oefenen!

groeten
                  Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

Comment

Working...
                  X