leuke reeks en zo ook de compo,s, wat voor berwerking is er op losgelaten, komen zo mooi soft over.
grt,bouk.
Ik heb naast de standaard dingen zoals scherpte, kleur aanpassen naar mijn smaak, de "shadow/highlight" (schaduw/lichtpunten) functie en "selective color" in PS gebruikt. In de "selective color" donkere delen van de meeuwen eruit gepikt en wat lichter gemaakt zodat je wat meer detail krijgt in de schaduw partijen. Op deze manier krijg je minder snel last van uitgebrande plekken in de wolken.
~Lieve groetjes, Saskia~ Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600 Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)
Mooi, maar de foto's geven een artificiële indruk. Je ziet dat eraan ge-Photoshopt is.
Ik zelf vind het geen probleem dat je kan zien dat eraan ge-Photoshopt is. Het nabewerken is een belangrijk onderdeel van fotografie waarom dat verdoezelen? Ik geniet ervan om met kleur, accenten enz te spelen. Voor mij hoeft een foto niet de pure werkelijkheid uitbeelden, maar een interpretatie van de werkelijkheid, dat maakt het juist zo leuk.
Comment