Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik vind persoonlijk de compositie van de eerste twee niet zo goed.
De tweede is duidelijk te centraal denk?
Hoe had ik die eerste beter kunnen maken? Is het hij aan de 'verkeerde kant' van de foto staat en beter wat meer aan de rechterkant had gestaan of eerder wat anders?
De tweede is duidelijk te centraal denk?
Hoe had ik die eerste beter kunnen maken? Is het hij aan de 'verkeerde kant' van de foto staat en beter wat meer aan de rechterkant had gestaan of eerder wat anders?
Persoonlijk laat ik graag ruimte in de kijkrichting. Ik zou je grote liefde in de rechterhelft van de foto geplaatst hebben en zo ruimte gegeven hebben aan zijn/haar kijk.
Als je met een reflectie werkt mag je afwijken van de derden-regel dus zou ik boven wat bijcroppen om evenveel ruimte boven het hoofd te houden bij zowel je hond als zijn/haar reflectie.
En ideaal is natuurlijk als je hond naar rechts kijkt omdat het de natuurlijke neiging van mensen om van links naar rechts te kijken volgt. Als je een magazine opendoet ga je eerst de rechtse pagina zien (zelfs onbewust) en dan bekijk je het blad ook nog eens van links naar rechts.
Als je hond dus in een album naar rechts kijkt zal de kijker ervan natuurlijk in de richting meegaan naar het volgende blad.
Pfff hopelijk geraak je uit mijn gebrabbel. Heb dat eens gelezen heel diene uitleg. Is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk te volgen als je onderwerp niet meewerkt.
Idem voor de tweede foto, je hond in de linkerhelft van de foto. Centraal is nooit mooi behalve enkele uitzonderingen of tewaar je de volledige foto opvult natuurlijk in portretvorm.
Last edited by Mushu; 30 augustus 2007, 15:11.
Reden: Was iets vergeten, sorry :-)
Comment