Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
~Lieve groetjes, Saskia~ Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600 Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)
Aan de grote hoeveelheid foto's van de ijsvogel op dit forum te zien, zou je denken dat het een erg algemene vogel is....
Niets is natuurlijk minder waar. Het feit dat jullie deze wondermooi gekleurde vogel zo vaak fotograferen is wel duidelijk: het geeft waarschijnlijk een enorme kick om zoiets moois te fotograferen en dat meestal na uren wachten ....
Ik vermoed dat de meesten niet zo zouden kicken op een kip of een mus
Met andere woorden : proficiat en doe zo voort.
Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat
Aan de grote hoeveelheid foto's van de ijsvogel op dit forum te zien, zou je denken dat het een erg algemene vogel is....
Niets is natuurlijk minder waar. Het feit dat jullie deze wondermooi gekleurde vogel zo vaak fotograferen is wel duidelijk: het geeft waarschijnlijk een enorme kick om zoiets moois te fotograferen en dat meestal na uren wachten ....
Ik vermoed dat de meesten niet zo zouden kicken op een kip of een mus
Prachtige foto hoor ! Maar dat ijsvogels zeer zeldzaam zijn moet je nuanceren, door de laatste zachte winters zijn er héél veel ijsvogels, op vrijwel ieder water zijn er te zien, 5 minuten geleden vloog hier nog een ijsvogel weg van bij onze tuinvijver, hij is er niet weg te slaan , een tijdje terug zaten er hier constant 3
Maar neemt niet weg dat ik niet kan genieten van deze prachtplaatjes hier
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Proficiat Remip, een zeer mooie foto.
We worden hier verwend met deze mooie foto's van ijsvogels, heeft ook zijn nadeel, je gaat kritischer vergelijken.
Wat ik eigenlijk in deze foto mis is de doortekening onder de borst van de vogel en de zijkant van de vleugel, heeft waarschijnlijk te maken met de stand van het licht op dat ogenblik.
Hier een vb. met wat ik eigenlijk mis in de foto van Remip.
Als je goed kijkt zie je nog het puntje van de staart van het visje dat ie juist heeft ingeslikt...mvg!
Ik weet het het is misschien muggezifterij en ik vind de foto van Remip heel mooi en zou zo fier als een gieter zijn moest ik ooit zo ééntje kunnen maken.
Maar zoals ik eerder al zei door het grote aanbod dat we hier te zien krijgen kun je ook beter vergelijken en daar leer je ook uit.
Proficiat Remip, een zeer mooie foto.
We worden hier verwend met deze mooie foto's van ijsvogels, heeft ook zijn nadeel, je gaat kritischer vergelijken.
Wat ik eigenlijk in deze foto mis is de doortekening onder de borst van de vogel en de zijkant van de vleugel, heeft waarschijnlijk te maken met de stand van het licht op dat ogenblik.
Hier een vb. met wat ik eigenlijk mis in de foto van Remip.
Als je goed kijkt zie je nog het puntje van de staart van het visje dat ie juist heeft ingeslikt...mvg!
Ik weet het het is misschien muggezifterij en ik vind de foto van Remip heel mooi en zou zo fier als een gieter zijn moest ik ooit zo ééntje kunnen maken.
Maar zoals ik eerder al zei door het grote aanbod dat we hier te zien krijgen kun je ook beter vergelijken en daar leer je ook uit.
Comment