Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat mij verbaast bij al die ijsvogel-series is dat ze blijkbaar rustig blijven zitten wanneer jullie ze fotograferen?...
Vorig jaar had ik (totaal onverwacht) een ijsvogel die op ca. 10m naast mij op een paaltje kwam zitten. Nadat ik (héél voorzichtig) de camera in aanslag nam en één foto kon maken, was hij (door het geluid van de klap van de spiegel) meteen weer wég!...
aan het aantal ijsvogelposts te zien is dit een zeer courante vogel, alleen ik vind hem (nog) niet
Ik ben deze morgen naar de vijver gegaan, eens aangekomen heb ik 3 takken in de waterkant gezet met de hoop dat hij/zij er ging zitten (andere plaats als vorige post ).
Dat het zo snel kon gaan had ik nooit gedacht (geloven), binnen de 2u heeft hij meerdere malen een bezoek gebracht op alle takjes.
Uiteraad wist ik wel dat hij daar regelmatig een bezoekje bracht
Wat mij verbaast bij al die ijsvogel-series is dat ze blijkbaar rustig blijven zitten wanneer jullie ze fotograferen?...
:
Ik denk dat ik ongeveer op ±4 meter zat, onder een visparaplu met daarvoor een camouflage net
En het lawaai daar trekt hij zich niets van aan , en dat niet tegenstaande mijn 1D MK II zeer veel lawaai maakt bij het afdrukken (is eentje van de nadelen van het toestel)
heel mooie opnamen, maar de stelling dat de fotograaf een goeie opname maakt en niet de spullen, wordt hier toch onderuit gehaald.
dit lukt me niet met mijn Fuji hoor.
grt,bouk.
Knap gedaan Luc!...ik, dacht dat je al in de tropen zat, maar deze zie ik zeker zo graag!!...je moest eens horen hoe het er op de locatie aan toegaat waardat ik ze 'schiet'...of want het oorlog is!...grtz!
Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...
Comment