Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Yep, vanop de Hamse kant, hij verdween met zijn buit in de rietkragen van Tielrode, vrij ondoordringbaar gebied daar die hoek van Durme en Schelde, maar gezien je woonplaats weet je dat allicht wel
Wat ik me nou afvraag is, wist je dat daar ergens een vos moest zitten of ga je zomaar op goed geluk? Was je trouwens gecamoufleerd?
Geluk is iets dat je bij dit soort opnames altijd moet hebben natuurlijk.
Maar : ja, ik wist dat ze daar zaten. Wat me wel verrastte was dat deze bij toch nog vrij klare dag ging jagen. Het is een vrij grote goedgebouwde rekel die er zeker niet ondervoed uit ziet, dus ik ben er vrij zeker van dat deze als een goed huisvader voor zijn kroost aan het jagen was.
Impliceert dus dat zijn burcht niet ver uit de buurt zal zijn, en vermits die bergeenden daar constant met de kudde liggen is er kans dat ik die nog zie.
Camouflage was hier niet echt nodig, vermits ik hem toch spotte vanop de andere kant van de rivier vantussen het riet. Hoewel, ik ga nooit het veld in met een fluojasje, altijd grijsgroen getinte kledij.
Evengoed had hij me wel gezien of geroken, maar hij wist zich min of meer veilig door het water.
Impliceert dus dat zijn burcht niet ver uit de buurt zal zijn, en vermits die bergeenden daar constant met de kudde liggen is er kans dat ik die nog zie.
.
En daar kun je toch nog ettelijke kilometers langs zitten zenne.
Ik ben er eens ene meer dan 4 kilometer gevolgd naar zijn burcht.
Zolang de jonge vosjes nog niet zelf jagen, laten de oude vossen in de buurt de vogels (prooi) zitten. Ze gaan op grote afstand hun buit halen.
Maar als de jongen zelfstandig worden gaat in de buurt er alles aan.
Comment