Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Prachtig, proficiat, een uil staat ook op mijn verlanglijstje maar is niet zo gemakkelijk te vinden hé?
Nooit gedacht met zo'n hoge iso je dit resultaat kan bekomen, heb je ruis met fotobewerkingsprogramma weggedaan? Zou je met de 30 D veel minder ruis hebben dan met de 20 D
Hopelijks kan ik het ook eens uitproberen!
Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
Altijd welkom:http://martine.launoy.be
Bangelijk mooi , maar komt die dan ZO uit de camera??
mvg.
Neen, die komt niet zo uit de camera. Ik vermoed dat geen enkele foto hier in de showcases zo uit de camera komt.
Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
Prachtig, proficiat, een uil staat ook op mijn verlanglijstje maar is niet zo gemakkelijk te vinden hé?
Nooit gedacht met zo'n hoge iso je dit resultaat kan bekomen, heb je ruis met fotobewerkingsprogramma weggedaan? Zou je met de 30 D veel minder ruis hebben dan met de 20 D
Hopelijks kan ik het ook eens uitproberen!
Inderdaad, Martine, ik heb hier een beetje gewerkt met een ruisverwijderaar.
En dat ga ik hier nu eens haarfijn uitleggen, zodat ik meerdere mensen hier misschien een dienst mee kan bewijzen.
Mijn foto's bewerk ik met Paint Shop Pro.
Allereerst dupliceer ik de foto in 2 lagen.
De bovenste laag bewerk ik met 'grofkorreligheid van de digitale camera verwijderen'
Op de onderste laag heb ik Neat image losgelaten. Deze heb ik als originele versie en die kan je als plugin voor PSP gebruiken.
Verder een beetje belichting en contrast regelen.
Als beide lagen naar je zin zijn, dan gom je in de bovenste laag je onderwerp vrij, zodat de onderste laag gedeeltelijk tevoorschijn komt.
Niets meer , niets minder.
In deze foto, in het veld gemaakt, laat op de avond, ook op 3200 iso , is alleen de achtergrond gedenoised, aan de fazant zelf is geen antiruisprogramma aan te pas gekomen:
Sory, mods voor deze foto in dit bericht, maar hiermee wil ik aantonen dat je camera tot meer in staat is dan algemeen wordt aangenomen. Je moet er alleen weten mee om te gaan. Regelmatig zie ik hier het fenomeen, waar een amper één jaar oud toestel wordt te koop aangeboden omdat er een nieuwere versie is uitgekomen. Men denkt dat men met die nieuwe, de shots van zijn leven kan maken.
Bedankt Marc voor de heel leerrijke en uitvoerige werkwijze dat jij beschreef, ik probeer het zeker eens uit!
Soms dacht ik geen foto te kunnen nemen als er geen licht genoeg was maar nu kan ik dat wel nog eens uitproberen. Dat is een groot voordeel van forums, zo leer je aan mekaar, heb hier al dikwijls goeie raad van leden goed kunnen gebruiken
Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
Altijd welkom:http://martine.launoy.be
Comment