Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Met alle respect, maar ik vind het een beetje spijtig dat een Senior Member met lenzen vanhier tot ginder en Jaren ervaring, WEL opbouwende kritiek en tips krijgen in showcase.
Terwijl beginners met hun trage/onscherpe lensjes en weinig ervaring dikwijls aleen te horen krijgen wat niet goed is.
Persoonlijk zou ik het zeer appreciëren als ze mij hier zouden vertellen als een foto er beter uit zou zien lichter of met fellere kleuren.
ISO en sluiter te hoog...
Hoe beter focussen onder moeilijke omstandigeheden...
Moet een junior member dan altijd onder discussie posten.
Of mag een junior member ook onder showcase posten als hij of zij denkt een techniek, nu iets beter onder de knie te hebben?
Met alle respect, maar ik vind het een beetje spijtig dat een Senior Member met lenzen vanhier tot ginder en Jaren ervaring, WEL opbouwende kritiek en tips krijgen in showcase.
Terwijl beginners met hun trage/onscherpe lensjes en weinig ervaring dikwijls aleen te horen krijgen wat niet goed is.
Persoonlijk zou ik het zeer appreciëren als ze mij hier zouden vertellen als een foto er beter uit zou zien lichter of met fellere kleuren.
Of mag een junior member ook onder showcase posten als hij of zij denkt een techniek, nu iets beter onder de knie te hebben?
Ik snap niet direct wat dit te maken heeft met mijn foto's ?
Misschien kan je een apart topic openen als je persé je gal wil spuwen in plaats van dit te doen in een topic van iemand die niks met jouw probleem te maken heeft ?
of anders kan je altijd nog post nr 259 worden in dit draadje
Comment op update: Denk toch dat het hier om een soort muis gaat hoor, staartje lijkt mij iets te kort om een rat te zijn, verleden jaar heb ik een hele tijd een ransuilenfamilie gevolgd die hun jongen voerden en geen enkele keer heb ik ze hun ratten zien voeren, wat natuurlijk niet uitsluit dan het niet zou gebeuren Knappe plaat trouwens, je gaat daar een mooie periode tegemoet
Comment op update: Denk toch dat het hier om een soort muis gaat hoor, staartje lijkt mij iets te kort om een rat te zijn, verleden jaar heb ik een hele tijd een ransuilenfamilie gevolgd die hun jongen voerden en geen enkele keer heb ik ze hun ratten zien voeren, wat natuurlijk niet uitsluit dan het niet zou gebeuren Knappe plaat trouwens, je gaat daar een mooie periode tegemoet
Ben zelf geen zoogdierkenner, ben al blij dat ik enkele vogeltjes op naam kan brengen , maar zou dit geen woelrat zijn?
Het zijn de jaren ervaring in combinatie met prima materiaal, dat doorgaans een produkt voorbrengt dat mag gezien worden .
Zelf heb ik in het verleden heel veel geleerd uit kommentaren die wezen op wat niet goed was. Ligt er allemaal een beetje aan hoe je er mee omgaat, natuurlijk. Als je dit louter beschouwt als pesterij en jezelf als top beschouwt, dan maak je natuurlijk nooit vorderingen.
Daar dient de rubriek fotodiscussie voor, hé.
Junior of senior heeft hier niets te maken met de kwaliteit, maar met het aantal postings. Waarom zou je hier in showcase als junior member niet mogen posten, als je foto's een beetje kwaliteit hebben?
Maar - hier komt de oude zaag weer - ik vind ze veels te donker en te flets... Er is veel, heel veel meer uit te halen... Ik laat zien wat ik bedoel en je weet het, als je dit niet graag (meer) hebt, laat het me weten en ik undo mijn bemoeienissen
Greetz, Kariboe
Kariboe, je omzetting naar de lichte versie is goed gedaan, maar ik zal toch Elsan moeten bijtreden.
Voor mij is het ook de sfeer van de foto's die het hem doet, en die lichte versie neemt dat volledig weg. Ik vind die lichte versie trouwens veel fletser dan de donkere
@ Elsan: beestje in de klauwen zou inderdaad wel een bruine rat kunnen zijn. Lijkt me nogal groot voor een muis en de staartlengte gaat ook meer naar die van een rat toe.
Elsan, dit heeft helemaal niets met u of met uw foto's te maken hoor.
(Ik vond deze discussie toevallig een goed voorbeeld. Sorry voor het vervuilen van je discussie)
Bedankt Neos voor het duidelijke antwoord.
Het lijkt mij gewoon alsof de Seniors atijd zeer veel reactie krijgen, terwijl dat de juniors (die het goed kunnen gebruiken) amper reactie krijgen.
Maar op dit forum heeft junior/senior eigelijk helemaal ook niets te maken met ervaring ofzo, maar dus gewoon het aantal posts.
Maar dan valt het mij nogaltijd op dat iedereen weer zeer benieuwd is, naar wat de senior gepost heeft.
Dit wordt dan meestal een zeer interessante discussie, terwijl een junior het moet stellen met zoiets als: Niet perfect gefocust.
Ik vind het interessant als iemand verteld wat beter kan, maar dan moeten ze toch ook zeggen hoe!
Opbouwende kritiek zoals men zegt.
Nog maals mijn excuses ik zal zoiets int vervolg in mijn eigen posts doen.
Ik vond het nogal een kort door de bocht reactie, maar goed, niets menselijks is ons vreemd
Nu : als je bepaalde vragen hebt van technische aard is het uiteraard nog altijd beter om in fotodiscussie te posten. Als je mijn berichtenhistoriek erop naziet zal je vlug ontdekken dat ik daar meermaals reageer op foto's in die mate dat ik er iets zinnig kan over vertellen, 't is te zeggen voor zover die in een gebied van fotografie liggen dat ik ken en de opmerkingen die ik kan geven iets bijdragen tot
de discussie. Verschillende mensen hier kunnen ook getuigen dat ik op een vraag
via PM over één of andere technische kwestie altijd naar best vermogen antwoord.
Comment