Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
2de de beste al had ik hem anders gecropt , de 1ste vind ik zo interessant behalve dat ene eendje in het gras de laatste is wel fijn maar storende achtergrond.
Tja, zoals Neos zegt : er zijn er nu echt wel genoeg van, van die Canadezen
Tweede ziet er me ook een grutto jong uit, da's in elk geval een prachtige waarneming en direct ook de betere foto voor mij
De jeugd van de eerste foto, die is wat omstreden natuurlijk. Er zijn er helaas echt teveel van.
De jeugd van de tweede foto (Grutto veronderstel ik) heb ik nog nooit voor de lens kunnen krijgen en ik zit hier in hun bastion.
Ik heb niet de indruk dat er momenteel 'teveel' canadezen zitten in de Uitkerkse polder. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk maar ik vermoed dat er vorig jaar heel wat meer zaten. Ik heb wel weet van nesten waar de eieren uit verwijderd werden om zo de populatie in te dijken...
Jong twee is inderdaad de Grutto en is in korte tijd zeer veel veranderd. Enige tijd terug waren ze zodanig donzig dat ik voortdurend de indruk had onscherpe foto's te hebben (elk excuus wordt in dank aangenomen ) Wat de uitsnede ervan betreft: onderaan werd niets weggesneden, enkel links en boven een heel miniem stukje
de gustibus et coloribus non est disputandum
Greetz, Artur Bex
Comment