Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Haan

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
    Wat voor zever is da nu weer!

Sommige criticasters hebben in "showcase" al veel meer rommel geplaatst ofwel hebben ze nog helemaal niets gepost of bewezen!

Maak dan een aparte topic "Natuurfoto's" buiten showcase en diegenen die het niet interssant vinden, blijven er dan gewoon weg en houden hun commentaar voor zich.
    Wij bemoeien ons toch ook niet in topics die wij irrelevant vinden.

Dat diegenen die hier zoveel praat hebben eens tonen wat zij kunnen! Dan pas hebben ze recht van spreken!

Ik begin het hier terug stilaan op mijn heupen te krijgen...
    ssst niet boos worden,
    ongelijk kan ik je niet geven,
    als ik commentaar op mijn foto wil omtrendt verbeteringen plaats ik die in discussie,als ik een foto plaats in showcase krijg ik ook wel eens negative opmerkingen en daar trek ik me niks van aan,(probeer me niks aan te trekken)als ik opmerkingen krijg hoe ik het eventueel beter zou kunnen doen van mensen uit het veld ,trek ik het me wel aan en tracht ook die foto er zo een beetje naar te bewerken/trekken.
    of een foto al dan niet in showcase hoort is je eigen keuze (en zeker voor de oudere leden)met reeds bewezen staat van dienst.
    en in dit geval is er totaal geenreden om over de plaats van de foto te gaan discusie voeren . i.m.h.o.
    Last edited by DES; 23 april 2007, 11:41.

Comment

@Elsan : bedankt voor de foto en de bijbehorende uitleg het is inderdaad altijd leuk om een praktijk voorbeeld te hebben

@de ruziemakers :
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

Comment

Wel ik heb vorige week ook achter een koppeltje aangehold, om 07 u 's morgens over een veld in Lubbeek De mensen die daar passeerde zullen ook gedacht hebben
        Mijn resultaat komt in de buurt van deze post, ik beschikte echter maar over 2x200 mm. Om maar te zeggen, goed gedaan Elsan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          ssst niet boos worden,
          ongelijk kan ik je niet geven,
          Ik hoop maar, beste DES, dat je goed beseft dat mijn laatste opmerkingen zeker niet op uw voorgaande post (#13) betrekking hebben!...

Ik ben ook niet boos, maar ik zou het wél vervelend vinden dat de "haas-discussie" hier seffens weer opnieuw gaat beginnen!...

Het gezever over formele "vormkwesties" en zogezegde "fotografische regels" ben ik wel stilaan beu en zeker wanneer ze komen van mensen die zelf blijkbaar nog nooit een stap in de natuur hebben gezet of foto's hebben gepost waaruit mag blijken dat ze weten waarover ze spreken.

Het is idd. verrijkend om OPBOUWENDE kritiek en tips te krijgen, waar je iets aan hebt en waarmee je desgevallend volgende opnamen kan verbeteren.

Echter, gewoon zeggen dat de achtergrond te druk is en daardoor een onrustig bokeh geeft, zou in dit geval (in extremis) kunnen leiden tot de conclusie dat je de fazant mee naar huis moet nemen en hem voor een egale achtergrond plaatsen om daar in alle rust een schoon portret te kunnen maken. Je kan hem dan ook vragen bepaalde poses aan te nemen die hier het best zouden bevallen....
          Welnu dat is géén natuurfotografie...

Wanneer iemand schrijft dat "deze foto hem niet veel zegt", dan is dat zijn goed recht. Maar wie heeft daar nu een boodschap aan? Wat is daar de toegevoegde waarde van?....
          Als ik op elke foto die ik waardeloos vind zou moeten reageren met dergelijke nietszeggende opmerking, dan zou ik er haast een volle dagtaak aan hebben...
          Onderwerpen en foto's die ik niet waardeer of die niet in mijn smaak vallen, laat ik voor wat ze zijn. Als de maker tevreden is, zoveel te beter. Ik geef daar nooit commentaar op.

Besluit: als deze foto van elsan hier niet zou mogen staan, dan weet ik niet waar ze wél zou moeten staan!...
          Wie denkt het beter te kunnen, moet dat dan maar eens direct bewijzen met zelf iets te posten!

Comment

Ik hoop maar, beste DES, dat je goed beseft dat mijn laatste opmerkingen zeker niet op uw voorgaande post (#13) betrekking hebben!...

Ik ben ook niet boos, maar ik zou het wél vervelend vinden dat de "haas-discussie" hier seffens weer opnieuw gaat beginnen!...

Het gezever over formele "vormkwesties" en zogezegde "fotografische regels" ben ik wel stilaan beu en zeker wanneer ze komen van mensen die zelf blijkbaar nog nooit een stap in de natuur hebben gezet of foto's hebben gepost waaruit mag blijken dat ze weten waarover ze spreken.

Het is idd. verrijkend om OPBOUWENDE kritiek en tips te krijgen, waar je iets aan hebt en waarmee je desgevallend volgende opnamen kan verbeteren.

Echter, gewoon zeggen dat de achtergrond te druk is en daardoor een onrustig bokeh geeft, zou in dit geval (in extremis) kunnen leiden tot de conclusie dat je de fazant mee naar huis moet nemen en hem voor een egale achtergrond plaatsen om daar in alle rust een schoon portret te kunnen maken. Je kan hem dan ook vragen bepaalde poses aan te nemen die hier het best zouden bevallen....
            Welnu dat is géén natuurfotografie...

Wanneer iemand schrijft dat "deze foto hem niet veel zegt", dan is dat zijn goed recht. Maar wie heeft daar nu een boodschap aan? Wat is daar de toegevoegde waarde van?....
            Als ik op elke foto die ik waardeloos vind zou moeten reageren met dergelijke nietszeggende opmerking, dan zou ik er haast een volle dagtaak aan hebben...
            Onderwerpen en foto's die ik niet waardeer of die niet in mijn smaak vallen, laat ik voor wat ze zijn. Als de maker tevreden is, zoveel te beter. Ik geef daar nooit commentaar op.

Besluit: als deze foto van elsan hier niet zou mogen staan, dan weet ik niet waar ze wél zou moeten staan!...
            Wie denkt het beter te kunnen, moet dat dan maar eens direct bewijzen met zelf iets te posten!
            oooo,maar dat zou nu es de oplossing zijn zie,
            degene die nog nooit vogels heeft gepost mag ook geen comment geven
            en als hij er eentje post dan pas kunnen ze indd. meeklappen ik vind het een mooi gedacht,,
            -alle gekheid op een stokje ,heb vandaag weeral pech ik zie een valk biddend aan de overzijde van de expresweg,ik dus vol gas tot ik aan de lichten kom en dan terug kan keren,om de valk te kunnen trekken op 50 meter van de valk stop ik en besluit te voet verder te gaan,is er ene met zijn camion heel hard tooooooooooot en weg mijne valk,en zo is het altijd wat ,en zo kan ik wel 100 dingskens opnoemen ,dus ik erger mij er dus ook aan als men zo lichtzinig omgaat met commentaar,men beseft het gewoon niet,ik zit nog in mijn leercurve dus de goesting om te posten (en zeker in fotodiscussie is ferm gedaald) dus ik wacht op aanvaardbare platen om te kunnen posten.en heb er dan wel zin in om de poster te verdedigen als er kritiek komt,dat is een beetje mijn standpunt hierin.
            Mvg Daniel.

Comment

Knappe geplaat
              De wilde fazanten behoren volgens mij tot de meest argwanende vogels die er in vlaanderen rondlopen(vliegen).

Comment

In fotodiscussie of fotodiscussie extra dan hé, ik heb mijn plaatjes van vandaag in elk geval daar maar neergepoot, da's zeker niet tegen de regels
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht

In fotodiscussie of fotodiscussie extra dan hé, ik heb mijn plaatjes van vandaag in elk geval daar maar neergepoot, da's zeker niet tegen de regels
                  Ha, goed dat ge het zegt, dan zal ik daar eens gaan kijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                    De wilde fazanten behoren volgens mij tot de meest argwanende vogels die er in vlaanderen rondlopen(vliegen).
                    Soms wel en soms niet ... gisteren was ik aan het joggen over de rupeldijk en de haan die daar 'in de weg zat' vertrok pas toen ik er een m of 10 vandaan was.

Uiteraard had ik mijn camera niet bij
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                      Soms wel en soms niet ... gisteren was ik aan het joggen over de rupeldijk en de haan die daar 'in de weg zat' vertrok pas toen ik er een m of 10 vandaan was.

Uiteraard had ik mijn camera niet bij
                      Veel hangt van de tijd van het jaar af en de hoeveelheid hanen op een bepaalde oppervlakte.
                      Een hen is ontegensprekelijk veel schuwer.
                      Een haan in de regel ook, behalve in de balts en als de jongen er zijn, niet dat hij veel naar die jongen omziet, maar hij duldt geen andere hanen in de buurt en als bij de meeste vogels legt de schuwheid het soms af tegen de bezits- en beschermdrang.
                      Wat je vertelt over dat joggen is wel eigen aan fazantenhanen. Met de fiets rij je soms op drie, vier meter een haan voorbij die niet opziet, maar durf je iets vertragen dan is hij weg. Zij kennen heel goed een bepaalde routine : fietser, joggers, wandelaars... Ze passen hun vluchtgedrag hieraan aan en zolang ze geen verandering merken in het bewegingspatroon dat ze kennen, vluchten ze niet.
                      Moet je eens proberen : je ziet een haan zitten vanop de fiets en je blijft in een gelijkmatig tempo verder fietsen, als je hem voorbij bent en uit zijn zicht, fiets tegen de grond en heel voorzichtig terug tevoet, zoveel mogelijk uit zijn zicht blijven. Soms kom je op die manier heel dicht.
                      fotosite

Comment

Natuurfotografie is dus duidelijk niet aan u besteed

Als je er niet meer van afweet, dan zou je u beter onthouden van dwaze commentaar want dergelijke opmerkingen irriteren mensen die er wél wat vanaf weten en die waarderen hoe moeilijk échte natuurfotografie wel is!...
                        Wat een zever is dat hier
                        Als een persoon schrijft dat die foto hem niks zegt. Dan vind ik dat veel oprechter dan dat zoals hier vele doen. Hier enkel maar goede commentaren geven in de hoop dat als ze zelf een foto posten dat de andere dit ook doet. Ik hoop dat er eens wat meer mensen oprecht zeggen wat ze vinden van een foto. Dan bedoel ik niet dat ze een foto moeten afbreken maar oprecht zeggen wat ze er van vinden. Natuurfotografie is niet gemakkelijk of het komt niet altijd zoals je wil maar als fotograaf weet je toch wel of dit het juiste moment is om een foto te nemen of niet. Wat deze foto betreft vind ik dat het onderwerp mij iets te centraal staat dat de gedroogde rietstengels achter het onderwerp meer mijn aandacht trekken dan het onderwerp zelf en dat het onderwerp niet perfect scherp is, en dit komt waarschijnlijk door de opstijgende warmtetrillingen. Ik heb al veel betere foto’s van elsan gezien dan deze. Dit is mijn persoonlijke mening en ik hoop dat elsan hier wat info kan uithalen voor de volgende keer hij nog eens achter een fazant moet lopen.
                        Groetjes Chris
                        EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
                        Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                          Veel hangt van de tijd van het jaar af en de hoeveelheid hanen op een bepaalde oppervlakte.
                          Een hen is ontegensprekelijk veel schuwer.
                          Een haan in de regel ook, behalve in de balts en als de jongen er zijn, niet dat hij veel naar die jongen omziet, maar hij duldt geen andere hanen in de buurt en als bij de meeste vogels legt de schuwheid het soms af tegen de bezits- en beschermdrang.
                          Wat je vertelt over dat joggen is wel eigen aan fazantenhanen. Met de fiets rij je soms op drie, vier meter een haan voorbij die niet opziet, maar durf je iets vertragen dan is hij weg. Zij kennen heel goed een bepaalde routine : fietser, joggers, wandelaars... Ze passen hun vluchtgedrag hieraan aan en zolang ze geen verandering merken in het bewegingspatroon dat ze kennen, vluchten ze niet.
                          Moet je eens proberen : je ziet een haan zitten vanop de fiets en je blijft in een gelijkmatig tempo verder fietsen, als je hem voorbij bent en uit zijn zicht, fiets tegen de grond en heel voorzichtig terug tevoet, zoveel mogelijk uit zijn zicht blijven. Soms kom je op die manier heel dicht.
                          dat kan ik beamen,
                          toen ik vorige week ,voorbij een fazant reed met de wagen ,bleef hij zitten een eindje verder stopte ik ,en keerde om,om aan de overkant van de straat fotos te kunnen nemen vanuit het raam,dus auto stil raampje open ,en weg was hij,terwijl er toch veel autos paseerden in eerste instantie.

Comment

Working...
                          X