Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote bonte specht...Dendrocopos major.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grote bonte specht...Dendrocopos major.

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
    Wat een heerlijke serie weer Jo. Wat moet dat worden met 800mm?
    Heb je hem al?
    Groetjes Edwin

@ iedereen bedankt voor de reacties.

Yep Edwin, zaterdag bij Topfoto gehaald.

Gisteren thuis een beetje zitten oefenen en dan deze morgen voor de eerste maal mee op tocht.

Mijn eerste indruk:

Ik moet mij nu aanleren om niet meer zo kort op mijn doel te kruipen als ik deed met de 400 mm. Ik kan nu veeeeel verder weg blijven .

Van 400 mm tot 800 mm is de scherpte perfect, ik zie geen verschil met de 400mm prime.

Rond de 300 mm lijkt ze ietsje zachter te zijn maar dat kan ook een gedacht zijn.

Het contrast en de kleurtoon van de sigma(300-800mm) lijkt iets harder te zijn dan bij de canon(400mm) maar dat is met een paar instellingen wel op te lossen.

Ik wacht nu nog op de "lenscoat" zodat ik ze met een gerust hart kan gebruiken in het bos/veld.
    Groetjes
    ----JO

Comment

Nou, die grote jongen lijkt me in de juiste handen Jo en ben heel benieuwd naar je resultaten. Wat bedoel je met "die lenscoat "?
      Groetjes Edwin
      Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
        @ iedereen bedankt voor de reacties.

Yep Edwin, zaterdag bij Topfoto gehaald.

Gisteren thuis een beetje zitten oefenen en dan deze morgen voor de eerste maal mee op tocht.

Mijn eerste indruk:

Ik moet mij nu aanleren om niet meer zo kort op mijn doel te kruipen als ik deed met de 400 mm. Ik kan nu veeeeel verder weg blijven .

Van 400 mm tot 800 mm is de scherpte perfect, ik zie geen verschil met de 400mm prime.

Rond de 300 mm lijkt ze ietsje zachter te zijn maar dat kan ook een gedacht zijn.

Het contrast en de kleurtoon van de sigma(300-800mm) lijkt iets harder te zijn dan bij de canon(400mm) maar dat is met een paar instellingen wel op te lossen.

Ik wacht nu nog op de "lenscoat" zodat ik ze met een gerust hart kan gebruiken in het bos/veld.
        Ga jij met een lens van 6kg rondzeulen ? Dat is dan toch om op een wreed stevig statiefke te plaatsen ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
          Nou, die grote jongen lijkt me in de juiste handen Jo en ben heel benieuwd naar je resultaten. Wat bedoel je met "die lenscoat "?
          Groetjes Edwin
          Lenscoat maakt hoezen voor over de lens, extender, tripod.

Je kunt deze kopen op hun site maar ook bij deze Nederlandse online-winkel die men nog aan het opbouwen is.

Hier en hier is al een eerste resultaat. Nog niet BD waardig maar ik ben toch al tevreden. Let maar eens op de sluitertijd van die laatste.

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans
          Ga jij met een lens van 6kg rondzeulen ? Dat is dan toch om op een wreed stevig statiefke te plaatsen ?
          Moaah, ik heb mijn Manfrotto 190CLB gebruikt met een Manfrotto 488RC4 MIDI BALL HEAD. Wel wat licht voor deze combinatie maar het ging.

Ne Gitzo tripod met Wimberleyhead kost +- 1000€. k'Zal nog effen moeten sparen.
          Groetjes
          ----JO

Comment

knappe platen,
            gelukkig zeker met je nieuwe lens ?
            die sluitertijd van 1/60e ja dat ziet er goed uit,
            enne het gewicht,dat zal iets minder zijn zeker

Comment

Meesterlijke platen
              En proficiat met je nieuwe aanwinst !
              En nu je tijd verdelen over 1. fotograferen en 2. de fitnesszaal (om spieren aan te kweken)
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Knappe plaatjes, geen voorkeur, zijn alledrie even prachtig!!!
                Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

Comment

Prachtige reeks
                  Veel succes met je nieuwe lens

Comment

Working...
                  X