Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooie serie en n°2 is ronduit fantastisch, maar zou een ietsje lichter mogen zijn.
De eerste foto lijkt mij redelijk onderbelicht, waarschijnlijk omdat het witte schuim overheerst en zo de belichtingsmeter beïnvloedt.
Groetjes,
Philippe
beeldbank www.arterra.be
persoonlijke site www.wildeyes.be Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.
Maar beeld 1 en 2 zijn gewoonweg te donker
Ik heb ondertussen gelezen (in een topic van Elsan) dat je vindt dat schaduwen donker mogen blijven. Hoewel ik je niet volg is dat uiteraard een keuze die je zelf maakt. Maar als middentonen te donker zijn, dan is dat zeer zelden te verantwoorden. Hooglichten die grauw zijn dat nog minder.
Ik ben er zeker van dat je beelden veel 'aangenamer en duidelijker worden door tenminste de middentonen wat op te helderen. Het zal ook de kleuren opwaarderen (maar dat is minder belangrijk)...
Voor wat het waard is en uiteraard volkomen vrijblijvend
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Photophil (De) en Kariboe bedankt voor het kijken en de fijne reacties.
Smaken en kleuren verschillen, daarom heb ik één van de plaatjes aangepast voor de liefhebbers van een wat heldere/lichtere versie.
Alle reacties worden ten zeerste gewaardeerd
Groeten, Jean-Pierre
Comment