Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: Papa en Mama - duiken - grutto's, waaaaaarrr??
Nr. 2 : wauw
Nr. 3 vind ik ook heel goed qua compositie. Enig idee hoeveel grutto's erop stonden ? Ik liet me door een natuurgids vertellen dat zij in hun cursussen dia's met grote groepen vogels te zien krijgen, om correct te leren schatten...
Hoi Alle,
nr 1 doet mij ook minder maar vind het nogal vroeg om nu 2 (inmiddels 1) jong te hebben!
Waarom de fuut deze houding aannam was mij onduidelijk maar zij deed dit meerdere keren zonder dat er ook maar een andere vogel in de buurt was!
Ik zou van de grutto's wel 10 foto naast elkaar kunnen zetten zo groot was het gebied waar zij vertoefden. Het was op een gedeeltelijk ondergelopen weiland nabij Kockengen (Nederland)
nr 1 doet mij ook minder maar vind het nogal vroeg om nu 2 (inmiddels 1) jong te hebben!
Waarom de fuut deze houding aannam was mij onduidelijk maar zij deed dit meerdere keren zonder dat er ook maar een andere vogel in de buurt was!
Ik zou van de grutto's wel 10 foto naast elkaar kunnen zetten zo groot was het gebied waar zij vertoefden. Het was op een gedeeltelijk ondergelopen weiland nabij Kockengen (Nederland)
mvgr Walter
Waarom de Fuut plat ging, was omdat jij er een plaat van wou maken. Waarschijnlijk (eigenlijk weet ik het 100% zeker) zit er een nest vlakbij.
Mooie plaat trouwens!
Hoi Richard,
Dit zou mogelijk zijn maar mevrouw fuut heeft mij nooit gezien. Zij deed dit ver uit de buurt van een nest (ruim 500 meter) en ik zat in auto verscholen achter een bosage!
Zij deed dit merdere keren toen zij van rechts naar links voorbij zwom en weer terug en niet specifiek waar ik zat! Er waren ook geen andere vogels in de buurt of zo.
Waarom de Fuut plat ging, was omdat jij er een plaat van wou maken. Waarschijnlijk (eigenlijk weet ik het 100% zeker) zit er een nest vlakbij.
Mooie plaat trouwens!
Richard
Moogt ge heel zeker van zijn. Normaal duiken ze bij gevaar. Als ze iets zien dat hun verontrust maar ze willen dat blijven zien drukken ze zich en blijven heel diep in het water verder zwemmen, soms met maar een heel dunne lijn boven nog. Ze zag mss jou niet maar iets dat haar bedreigend overkwam.
Comment