Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mee eens : de tjiftjaf op 't randje, maar daar staat tegenover dat een het een knaller van een waarneming is
De tweede tapuit voor mij in de leukste compo.
knap werk
Voor mij heeft de tjiftjaf de beste compo, minder is de lichtinval hier, maar zeker niet storend ofzo. Deze laatste heeft mijn voorkeur alles samen.
Misschien een iets te harde toonzetting (lees contrastrijk) en een ietsiepietsie te veel verscherpt
Maar in elk geval mooie opnames
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Doel je op alle drie? of nummer 2 in het bijzonder?
Het is subtiel hoor... en waarschijnlijk niet fout. Deze beelden kunnen perfect hoor... het is een beetje je persoonlijke keuze... en daar is niets verkeerd mee.
Maar voor mij zijn ze allemaal wat hard - en om eerlijk te zijn - weet ik nu niet of het de hoge contrasten zijn, dan wel de te scherpe randen die daar verantwoordelijk voor zijn...
Je derde is de zachtste van de drie, maar daar is een bepaald deel van de hooglichten (bijna) uitgebrand...
Maar nog eens, jouw keuze kan perfect, denk ik. Misschien even uitkijken wat anderen hierover vinden...
Groetjes, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Het is subtiel hoor... en waarschijnlijk niet fout. Deze beelden kunnen perfect hoor... het is een beetje je persoonlijke keuze... en daar is niets verkeerd mee.
Maar voor mij zijn ze allemaal wat hard - en om eerlijk te zijn - weet ik nu niet of het de hoge contrasten zijn, dan wel de te scherpe randen die daar verantwoordelijk voor zijn...
Je derde is de zachtste van de drie, maar daar is een bepaald deel van de hooglichten (bijna) uitgebrand...
Maar nog eens, jouw keuze kan perfect, denk ik. Misschien even uitkijken wat anderen hierover vinden...
Groetjes, Kariboe
Vooralleer over te gaan tot het mierenn**ken wil ik zeggen dat het weer een prachtige serie is. .
Je derde is zowiezo het zachtste, heeft het mooiste licht van de drie. Een beetje spijtig van de hoge lichten maar dat is gemakkelijk te verhelpen.
Compo is .
Persoonlijk denk ik dat je de eerste en tweede wat veel verscherpt en gesatureerd hebt.
Dit zie je aan de halo over de rug.
Bij de eerste foto zie ik zelfs een soort CA/PF opkomen onder zijn pootjes.
Dit fenomeen komt ook voor in de witte halsband in de tweede foto.
Pas op, dit zie ik pas na de opmerking van Kariboe.
Het is geweten dat Kariboe een oog heeft waaraan niks ontsnapt op gebied van kleur/contrast/zweem etc..
Maar nogmaals, je foto's zijn heel mooi. Op een paar pietluttige zaken na die toch niemand ziet.
Ik ben ook God niet maar als je teveel verscherpt, teveel saturatie toepast en nog teveel van dit en teveel van dat, dan beginnen de imperfecties de neus op te steken zoals in dit geval de halo en de PF/CA.
De halo was me direct opgevallen, de PF/CA heb ik pas na een degelijke controle gezien maar beiden waren in feite niet storend.
Er zijn mensen die dit direct zien en storend vinden maar er zijn ook mensen die dit niet zien en dan heb je mensen die iets zien en niet weten wat er scheelt.
Het is maar hoe hoog je de lat legt voor jezelf.
Persoonlijk vind ik de aanpassingen al stukken beter.
De tweede is nu een pareltje. Het harde, scherpe heeft nu plaats gemaakt voor een mooie zachte, maar nog steeds scherpe foto.
Ook je derde heeft nu een wat warmere kleurtoon die beter overkomt.
Door mensen zoals Kariboe(in de goede zin hé ) heb ik geleerd om heel kritisch te zijn voor mezelf.
Zij zien de kleine dingen die een foto "maken", zij zien nog de kleine fouten waar wij langs kijken.
Het is soms vervelend, maar hier leer je het meeste uit.
Worden halo's geintroduceerd door bewerkingen? Of kunnen deze al in de foto zitten?
Bij de 2e foto zie je nog steeds in de knik van de vleugel iets zitten en dit zat van topvleugel tot de kop. En deze zat al in het orgineel! Welke dan door bewerkingen (een lichtblauwe lijn/gloed (geen PF) ) alleen maar versterkt wordt. Deze is dus weggegumd niet helemaal zie ik nu (moet thuis maar eens een andere monitor gaan aanschaffen).
Tja snelheid / haast is dodelijk . Ik zal eens proberen iets te bewerken en er dan er een nachtje over te slapen en er nog eens naar te kijken .
Nee vind dit juist goed en niet vervelend. Het (ga ik vanuit) bedoeld als opbouwende kritiek
De tweede is nu een pareltje. Het harde, scherpe heeft nu plaats gemaakt voor een mooie zachte, maar nog steeds scherpe foto.
Ook je derde heeft nu een wat warmere kleurtoon die beter overkomt.
Ik volg - de aanpassingen zijn een hele verbetering. Het verschil is niet groot, maar voor het beeld is deze lichta aanpassing een hele stap voorwaarts.
En je derde is nu heel mooi. Dat klein beetje wit in de hals is niet storend.
Goe bezig
Door mensen zoals Kariboe(in de goede zin hé ) heb ik geleerd om heel kritisch te zijn voor mezelf.
Dat is dan wederzijds Jo, verdomd als 't niet waar is
Greetz, Kariboe
Comment