Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Erg jammer dat deze foto over het geheel gebied niet scherp is.
Volgens mij is dit gekomen door het verkleinen van de originele foto.
Bij het verkleinen moet je rekening houden dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
Als een foto verkleind wordt, om bv. op het forum te plaatsen, moet er nadien ook een onscherpmasker toegepast worden om de foto weer scherp te krijgen.
Het is daarom handig hiervoor een goed programma (BDSizer) te gebruiken (verkleinen en verscherpen). De meeste hier op het forum gebruiken BDSizer. Dit een gratis programma, onder Windows, en dat kun je hier vinden.
Ik maak eigenlijk alleen gebruik van Photoshop. Ik begrijp dat dit programma van meer dan 1200 Euro dus een stuk slechter is dan dit gratis programmaatje? Of heeft PS ook andere opties waarmee het wel kan?
Oorspronkelijk geplaatst door ReisbegeleiderBekijk bericht
Ik maak eigenlijk alleen gebruik van Photoshop. Ik begrijp dat dit programma van meer dan 1200 Euro dus een stuk slechter is dan dit gratis programmaatje? Of heeft PS ook andere opties waarmee het wel kan?
het moet niet noodzakelijk door het gebruikte programma zijn hé.
De foto kan ook gewoon onscherp zijn van bij het nemen...
Ik heb ook photoshop, maar voor verkleinen gebruik ik bdsizer...
Prachtig waarneming, zalig vogel
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
Oorspronkelijk geplaatst door ReisbegeleiderBekijk bericht
't Is niet omdat iets gratis ter beschikking gesteld wordt, dat het daarom noodzakelijkerwijze niet goed zou zijn. Lijkt me nogal een vreemde ingesteldheid.
Ofwel is je origineel niet scherp, en dan helpen geen tien PS programma's, ofwel is je origineel van goede kwaliteit en dan kun je maar beter zorgen dat je het ook zo kan presenteren. Ikzelf, en vele anderen hier, gebruiken daarvoor BDsizer. Maar 't is jouw keuze hoor
Comment