Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ze zitten er trouwens nog steeds, de afgelopen dagen aan de cafetaria (niet die aan de Piereput, de andere). Gisteren zaten ze eventjes aan het mini-haventje.
Morgenvoormiddag mijn laatste examen, ik hoop echt dat die vogeltjes nog een dagje kunnen blijven zodat ze morgennamiddag op me zitten te wachten
Het leuke is dat ze blijkbaar 'vliegenvangerachtig gedrag' vertonen. Normaal zit pestvogel hier onder barre weersomstandigheden en eten ze enkel bessen. Nu vliegen er ook mugjes enzo rond die ze uit de lucht plukken, iets wat voor véél mensen blijkbaar een openbaring was.
Er zat er ook één in Koksijde toen deze twee werden ontdekt. Dan nog een waarneming in Antwerpen en nog een waarneming van een 12tal die ergens kortstondig pleisterden ook in Antwerpen of Limburg ofzo.
Hou er wel rekening mee dat het de vorige 2 jaar uitzonderlijk hoge aantallen waren die tot bij ons raakten. Het hangt er allemaal vanaf hoe koud het is in het Noorden en hoeveel voedsel er voor handen is.
Comment