Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close portret oehoe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Close portret oehoe

Hier een portret van een oehoe. Dat beest zat in het zwin op zo'n 30cm van de afrastering gewillig te poseren. deze foto heb ik genomen met een 50mm lens met macro +2 voorzetlens. of

Last edited by photogRAF; 6 februari 2007, 09:23. Reden: nabewerking foto
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Re: Close portret oehoe

serieus kijkende Uil hoor, misschien toch wat meer algehele scherpte mooier.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt Bouk voor je reactie. Eén reactie op 92x bekeken, is de foto dan zo slecht?
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

't Is best een mooie foto, al kan de detailweergave vanop die afstand idd iets beter. Ik heb ook de indruk dat het vrij sterke licht de plaat nogal vlak maakt.
        Waarom je geen reacties krijgt ? Ik zal eens een gok wagen : de meesten die dit onderdeel van het forum bezoeken spenderen uren in het veld om een dier te proberen vastleggen in zijn natuurlijke omgeving, veelal in moeilijke omstandigheden.
        fotosite

Comment

Ik lig niet graag in het veld en kijk liever naar de mooie prentjes die jullie allemaal maken en ons dan presenteren
          Spijtig dat de oren er hier niet op staan want dat juist maakt deze beestjes zo mooi. Is dit een crop of heb je nog dezelfde foto maar dan met het volledige hoofd erop?
          BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Waarom je geen reacties krijgt ? Ik zal eens een gok wagen : de meesten die dit onderdeel van het forum bezoeken spenderen uren in het veld om een dier te proberen vastleggen in zijn natuurlijke omgeving, veelal in moeilijke omstandigheden.
            Je kan héél goed gokken Elsan
            Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

de meesten die dit onderdeel van het forum bezoeken spenderen uren in het veld om een dier te proberen vastleggen in zijn natuurlijke omgeving, veelal in moeilijke omstandigheden.
              Ik ben wel zo eerlijk om te vermelden dat het om een dier in gevangenschap gaat. En ik weet dat het héél moeilijk is om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te fotograferen. Het licht was inderdaad zeer fel (ik moest zelfs een deel van het licht afschermen met m'n jas, anders had hij een ruitjespatroon op z'n kop). Later die dag ben ik dan ook nog wat foto's gaan schieten van enkele strandvogels en dan niet in gevangenschap.

@ Geert_B : Bij deze foto is er niets gecropt, hij komt zo uit de camera enkel een raw convertie. Ik heb nog wel enkele andere foto's van het dier wat minder in close-up en met wat meer lichaam. Maar hier ging het mij om de close-up met de macro.
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Hé, geen verwijt hoor. Er zijn al SD's georganiseerd met alleen vogels in gevangenschap en dat is best een boeiende ervaring op zich. maar onder die omstandigheden moet je foto echt technisch wel in orde zijn. Je hebt de tijd om je shot te maken en je kan ze hermaken indien niet tevreden.
                Je vroeg in post #3 of de foto dan zo slecht was ? Nee dus, maar hij is niet perfect en bij een foto waar je de omstandigheden niet kunt controleren en alles soms op een seconde moet gebeuren zal dat rapper door de vingers gezien worden.
                fotosite

Comment

Working...
                X