Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herten in de achter tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• herten in de achter tuin

Vanmiddag, mijn camera uitgeprobeerd, na justeren van de focus en met de nikon 80-400, met kenko pro 1.4, uit de hand genomen, VR aan.
    De foto's zijn genomen dicht bij huis, we komen deze damherten wel vaker tegen.
    Het resultaat valt niet tegen, ondanks het weer.
    Foto's zo uit de kamera en een klein beetje usm.
    De foto's zijn gemaakt op 1/25 sec en f/11

Hoop dat jullie ze leuk vinden.

Re: herten in de achter tuin

400*1.4= 560mm
    met 1/25...
    Uit de hand.

Moet U daar medicatie voor nemen?
    Als die waarden kloppen, doe ik mijn hoed af voor U.
    Heel scherp...
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Mooi

Foto 1: op 310mm(465mm in 35 mm) 1/20 sec f11 ISO 800

Foto 2: op 400mm(600mm in 35 mm) 1/25 sec f6.3 ISO 400

Foto 3: op 370mm(555mm in 35 mm) 1/45 sec f6.3 ISO 800

In feite heb je hier de 1.4EX niet nodig gehad want je bent niet boven de 400 mm van je lens geweest.

Maar wat ik me afvraag, waarom je in foto 1 op deze afstand een diafragma van f11 neemt?

Het was/is toch veel beter om naar een snellere tijd of lagere ISO te gaan inplaats van deze f11 aan te houden.

Mijn gedacht hé.
      Groetjes
      ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
        Moet U daar medicatie voor nemen?
        Als die waarden kloppen, doe ik mijn hoed af voor U.
        Heel scherp...
        Bètablokkers!?
        Leuke beelden!
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
          Mooi

Foto 1: op 310mm(465mm in 35 mm) 1/20 sec f11 ISO 800

Foto 2: op 400mm(600mm in 35 mm) 1/25 sec f6.3 ISO 400

Foto 3: op 370mm(555mm in 35 mm) 1/45 sec f6.3 ISO 800

In feite heb je hier de 1.4EX niet nodig gehad want je bent niet boven de 400 mm van je lens geweest.

Maar wat ik me afvraag, waarom je in foto 1 op deze afstand een diafragma van f11 neemt?

Het was/is toch veel beter om naar een snellere tijd of lagere ISO te gaan inplaats van deze f11 aan te houden.

Mijn gedacht hé.
          Volkomen mee eens...begrijp ook niet waarom die instellingen werden gebruikt??
          Dan nog een 1.4 gebruikt en zelfs géén 400mm om de lichtsterkte
          nog wat te verminderen?
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

leuke beelden wel, maar beetje kleurloos(vaal).
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

je moet je wel realiseren, dat de kenko, niet de juiste waarden door geeft, dus de afstand moet je vermenigvuldigen met 1.4
              Ik heb de lens een week, en was benieuwd, wat deze allemaal kan.
              Na veel te hebben gelezen op het net, schijnt deze het schepst te zijn tussen f8-f13.
              Daarom deze waardes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kisja Bekijk bericht
                je moet je wel realiseren, dat de kenko, niet de juiste waarden door geeft, dus de afstand moet je vermenigvuldigen met 1.4
                Ik heb de lens een week, en was benieuwd, wat deze allemaal kan.
                Na veel te hebben gelezen op het net, schijnt deze het schepst te zijn tussen f8-f13.
                Daarom deze waardes.
                De Kenko pro's zijn van dezelfde makelij als de Tamron MC7 converters en deze geven idd ook geen waarden door aan de body. Om die reden zijn ze bruikbaar op lenzen met een diafragma boven de F5.6, waar ze net door geen meting door te geven blijven autofocussen.
                Over de foto ben ik wel eens met Bouk dat de kleuren nogal vaal zijn en wat nabewerking zouden kunnen gebruiken.
                Wel een knappe prestatie op die snelheid
                fotosite

Comment

Ik ben het met jullie eens, kwa kleuren, dat deze vaal zijn, maar zoals ik geschreven had, zo uit de kamera en een klein beetje usm, meer niet.
                  Het weer was gister donker en grauw.
                  Zodra ik tijd heb, zal ik de foto's in ps bewerken voor betere kleuren.
                  Vandaag, schijnt de zon, en als ik tijd heb vanmiddag, zal ik nog eens gaan kijken of ik ze weer zie, het is ongeveer 500m van huis, dus niet al te ver.
                  Last edited by kisja; 14 januari 2007, 09:55.

Comment

Flinke achtertuin overigens... als ik een 400mm met 1.4x op mijn camera schroef dan kan ik de porien in de bakstenen van mijn schuur zien. Maar dat is niet nodig want herten kunnen nooit over de schutting springen.

Comment

Working...
                    X