Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Geen haar op mijn hoofd dat er normaal gezien in deze omstandigheden zou aan denken om wat fotootjes te gaan nemen : grauw, donker, miezerig weer. Lichte motregen af en toe. De auto's op straat met de koplampen aan, dan weet ge het wel.
Maar al dat lezen van de diverse topics over natuurfotografie en lenzen die week gestart zijn, deden het fameus kriebelen.
Bij mezelf dan maar gedacht : waarom de 50-500 in deze donkere omstandigheden eens niet pushen om te zien wat er nog kan en niet kan.
Tussendoor rap eens een uurtje naar de eendeplas wat gaan uittesten, verwacht dus geen vreemde vogels, 't zijn maar gewone eenden
Als je even naar de exif kijkt, dan zie ik hier toch nog f8 1/400ste sec isoo 200 op 500mm
Dan viel het licht daar toch nog een beetje mee.
Neemt natuurlijk niet weg dat het een prachtige foto blijft.
Hier in het Antwerpse kwam ik niet aan die waarden.
Als je even naar de exif kijkt, dan zie ik hier toch nog f8 1/400ste sec isoo 200 op 500mm
Dan viel het licht daar toch nog een beetje mee.
Neemt natuurlijk niet weg dat het een prachtige foto blijft.
Hier in het Antwerpse kwam ik niet aan die waarden.
Groetjes
Marc
't Was echt wel grauw, zie je aan de kleur van het water ook een beetje. Maar op niet al te verre afstand doenbaar, en mits te gaan spotmeten.
Vanaf ongeveer vijftig meter ging de kwaliteit heel snel achteruit.
Later op de dag, toen het ook nog ging motregenen was het helemaal om zeep
Comment