Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het pootje is stored (bij de onderste), dat weet ik, maarja. Die beestjes hebben er 4 van.
Ik ga nog wat shoppen. Misschien kan ik hem netjes wegwerken.
zalige hond, zo wil ik er later ook één!
ik ben nu bezig met het studeren van mijn cursus rassenleer.
Is het waar dat deze honden niet geschikt zijn als "huishond"?
Omdat ze nogal het schapenhoeden instinct in zich hebben staat in onze cursus...
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
Onze is een halve Bordercollie / Friese staby. Deze is thuis heerlijk rustig.
Buiten lekker speels en zeer gehoorzaam. Een ras Bordercollie kan moeilijker zijn als huishond.
Erg op mensen gericht, moeilijk sociaal met andere honden.
Onze heeft het 'drijven' niet echt in zich.
[off-tropic] We hebben bij ons hier een bordercollie. Prachtig diertje, heel gehoorzaam, al wat je wil. Maar binnen is hij rustig hoor, heeft wel eens van die momenten dat het spelen in hem zit en dat hij door het huis crost dat hij tegen deuren en muren opvliegt maar voor de rest een heel rustig diertje. alleen buiten dan is hij zo speels maar bij het wandelen blijft hij mooi dicht langs je (beter zonder leiband dan met ) maar we moeten hem buiten moe maken met een frisby, anders dan voelt hij zich slecht en dat merk je heus wel aan die hond. Dus je moet er wel regelmatig mee bezig zijn om zijn energie kwijt te geraken. maar voor de rest een super fijne hond. Heel aanhankelijk trouwens. Maar denk er toch maar goed over na voor je een hond koopt, het zou de eerste hond niet zijn die na de opvlieging van zijn baasje dat een hond wou in het assiel beland.
Zit zelf met een boxer en een Franse bulldog. Zoals met elke hond, zorg je voor genoeg afwisseling, opvoeding en energiekleppen... dan kan je van elke hond een goede huishond maken. Maar het is geen geen speeltje. Je krijgt er maar uit wat je er zelf insteekt.
[off-tropic] We hebben bij ons hier een bordercollie. Prachtig diertje, heel gehoorzaam, al wat je wil. Maar binnen is hij rustig hoor, heeft wel eens van die momenten dat het spelen in hem zit en dat hij door het huis crost dat hij tegen deuren en muren opvliegt maar voor de rest een heel rustig diertje. alleen buiten dan is hij zo speels maar bij het wandelen blijft hij mooi dicht langs je (beter zonder leiband dan met ) maar we moeten hem buiten moe maken met een frisby, anders dan voelt hij zich slecht en dat merk je heus wel aan die hond. Dus je moet er wel regelmatig mee bezig zijn om zijn energie kwijt te geraken. maar voor de rest een super fijne hond. Heel aanhankelijk trouwens. Maar denk er toch maar goed over na voor je een hond koopt, het zou de eerste hond niet zijn die na de opvlieging van zijn baasje dat een hond wou in het assiel beland.
wees er maar zeker van dat het bij mij niet het geval zou zijn
ik zit op kit in gent en heb vorig jaar héél geregeld met de honden van het asiel gaan wandelen (wél veel met de collie ) en het is echt droevig om die honden daar te zien (hoe goed de mensen van het asiel het ook bedoelen)
dit (school) jaar nog niet veel tijd gehad door mijn stage, maar na de examens ga ik er zeker weer heen.
zo kan je als student op kot toch een beetje een hond hebben
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
Comment