Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zoals beloofd, nog enkele onderwaterbeelden! Enjoy!
Mooi werk!
niet makkelijk om zo'n dingen goed te belichten, maar je hebt het wel klaargespeeld!
Even een kleine anecdote bij de eerste foto...
Dat beeld is genomen op de wedstrijddag van de Challenge de Marseille. Een internationale wedstrijd voor onderwaterfotografie in Marseille (deuh). De dag er voor was er een trainingsdag voorzien om de duikplaatsen te ontdekken en materiaal te testen. Tijdens die trainingsdag is 1 van mijn 2 flitsers volgelopen met (uiteraard) water. Met als gevolg dat ik de wedstrijd met maar 1 flitser heb kunnen werken. Wat voor een groothoekopname onderwater geen ideale omstandigheden zijn. Moest ik 2 flitsers gehad hebben, dan had hij nog veel mooier uitgelicht geweest zijn.
Wat foto 2 betreft: deze heeft idd een beetje het gevoel om onscherp te zijn. Maar hou er rekening mee dat dit beestje amper 2cm groot is en dat het met een kleine scherptediepte gefotografeerd is. Plus het naaktslakje zat op ongeveer 15m diepte op een takje langs een steile wand.
Voor foto 3 heb ik heel wat geduld moeten hebben en dan was het blijkbaar nog niet lang genoeg. Want vlakna ik deze opname maakte, opende hij zijn bek helemaal. Maar hiervoor had ik hem frontaal moeten nemen. TE LAAT dus! Jammer...
Comment