Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
IJsduiker
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: IJsduiker
ja had niet veel licht, daarom denk ik wat bewegingsonscherpte.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Mooi, alleen jammer dat je wat scherpte mist.
Valt ook niet mee met al die bewolking de laatste dagen.Van alles...
Comment
-
Met deze donkere dagen heb je een lichtsterke lens of een degelijk statief nodig en die heb ik niet .
Het was misschien niet slim van de foto hier te posten.
MVG
Johan
P.S. al lijkt de origineel wel wat scherper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk berichtHet was misschien niet slim van de foto hier te posten.
MVG
Johan
De uitsnede van de vogel heb je mooi gedaan.
Hij staat perfect in het kader. Niet echt centraal en toch in de kijkrichting het meeste ruimte,...zoals het moet.
Kleursetting en het wit is mooi binnen de perken.
Alleen de scherpte zoals al aangehaald.
Dit kan aan je lens liggen maar ook aan bewegingsonscherpte.
Gezien de tijd denk ik ook aan bewegingsonscherpte.Groetjes
----JO
Comment
-
Ik vind dat het al bij al het nog goed mee valten inderdaad het weer
.
Comment
-
-
Hoi Johan
Ik heb de foto een beetje verscherpt en qua belichting de gamma naar beneden gebracht.
Foto komt nu wel wat harder over maar ik denk dat je duidelijk kan zien dat er niet zoveel fout is aan de foto.
Laat maar weten als hij weg moet.Groetjes Chris
EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
Mijn website
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door droopy Bekijk berichtHoi Johan
Ik heb de foto een beetje verscherpt en qua belichting de gamma naar beneden gebracht.
Foto komt nu wel wat harder over maar ik denk dat je duidelijk kan zien dat er niet zoveel fout is aan de foto.
Comment
-
Laat maar staan dit is veel beter
Hoe heb je die foto zo mooi verscherpt ,als ik dat hier doe dan lukt DAT toch niet hoor
Johan
Comment
-
-
Johan en alle andere,
deze week wil ook dit fotogeniek beestje eens proberen vast te leggen.
Waar ergens is deze Ijsduiker in Geel te vinden?En is hij makkelijk te vinden?
Ernaar vragen in Geel zal niet helpen, 99% van de mensen kent het bestaan er waarschijnlijk niet van.
Thanks.
PhvB
Comment
-
Je rijdt van Geel richting Kasterlee .Je komt dan in een gehucht dat Geel Ten Aard noemt .Voor je aan de brug van het kanaal komt kan je links afslaan richting jachthaven. In deze jachthaven of in de omgeving zit de ijsduiker.
MVG
Johan
Comment
-
Hoi
Wat de bewerking inhoud is simpel
maar ik werk wel met Ulead Photoimpact niet met Photoshop
Belichting heb ik gamma naar beneden gebracht van 1 naar 0.85 dat neemt de mistige sluier weg.
Daarna heb ik de foto licht verscherpt.
Die sluier kan je vermijden door wanneer je op water een foto neemt te onderbelichten, maar hoeveel dat moet je zelf uitzoeken dat is namelijk afhankelijk van je camera, lens en of het zonlicht er vlak opstaat of niet.
PhvB
De IJsduiker kan je vinden als hij er nog zit aan de Kanaaldijk te Geel tussen sas 8 en sas 9 meestal zit hij in de buurt van het jachthaventje.Groetjes Chris
EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
Mijn website
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door droopy Bekijk berichtHoi
Wat de bewerking inhoud is simpel
maar ik werk wel met Ulead Photoimpact niet met Photoshop
Belichting heb ik gamma naar beneden gebracht van 1 naar 0.85 dat neemt de mistige sluier weg.
Daarna heb ik de foto licht verscherpt.
Die sluier kan je vermijden door wanneer je op water een foto neemt te onderbelichten, maar hoeveel dat moet je zelf uitzoeken dat is namelijk afhankelijk van je camera, lens en of het zonlicht er vlak opstaat of niet.
PhvB
De IJsduiker kan je vinden als hij er nog zit aan de Kanaaldijk te Geel tussen sas 8 en sas 9 meestal zit hij in de buurt van het jachthaventje.
En zo verscherpen dat lukt ook niet.
Johan
Comment
Comment