Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsduiker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ijsduiker

moooi heeeeel mooooi, dat beestje is nu waarschijnlijk al 1000'den keren gefotografeerd en al regelmatig hier neergepland maar het blijft om bij te kwijlen.

(jammer dat de examens eraan komen )
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

mooi, vooral de tweede.
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

prachtig vooral nr 2

Comment

2 hele mooie hoor!
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Het laat zich blijkbaar graag fotograferen.

Prachtig! Vooral die tweede!

Misschien een kleine opmerking 'off the record': de juiste spelling is IJsduiker.

Comment

Bedankt Iedereen voor de toffe reakties
              En Jurgen ,ik wist niet wat er aan mankeerde ,ik zag wel dat er iets niet in orde was maar kon het niet thuis brengen .
              Bedankt Jurgen nu vergeet ik het zeker nooit meer

Aan Iedereen nog een Voorspoedig ,Gezond en fotorijk 2007 toegewenst .

wingske

Comment

Wingske en alle andere,
                deze week wil ik ook dit fotogeniek beestje eens proberen vast te leggen.
                Waar ergens is deze Ijsduiker in Geel te vinden? En is hij makkelijk te vinden?
                Ernaar vragen in Geel zal niet helpen, 99% van de mensen kent het bestaan er waarschijnlijk niet van.
                Thanks.
                PhvB

PS: Natuurlijk ook aan iedereen een gezond, voorspoedig en fotorijk 2007!

Comment

Proficiat
                  Twee mooie waarvan, moet het nog gezegd, je tweede de show steelt
                  mvg,
                  Ludo V.

Comment

Het heeft lang geduurd, maar het is van dat.

De ijsduiker van Geel moest vandaag naar het vogelopvangcentrum worden overgebracht. Het dier was blijven steken in een vislijn, typisch...

Voor meer info:
                    laat ons hopen dat hij het gaat halen
                    Last edited by WouterVS; 7 januari 2007, 22:08.
                    Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Hoi, Ik was er vandaag bij toen de IJsduker 'gevangen' werd met de vislijn, door de brandweer en later door de mensen van het Opvangcentrum. Ik heb ook nog een aantal foto's van in de brandweerwagen. Ik post ze eerstdaags.
                      Er zijn door andere fotografen vandaag nog heel wat foto's gemaakt in betere omstandigheden, toen hij nog vrij rondzwom om rivierkreeftjes en vis te vangen.

Rond 16.30 (toen ik net van plan was te vertrekken omwille van het slechte licht) hapte de IJsduiker naar het levend aasvisje van een snoekvisser. Door het wegtrekken van de lijn haakte de haak in de borst ter hoogte van de linkervleugel. De vissers probeerden hem aan de kant te halen om hem zo op te scheppen. De IJsduiker heeft zo'n 1,5 uur vast gezeten. Telkenmale zwom of dook hij weg.

De brandweer arriveerde rond 17:45. Het was toen al volledig donker. Na wat geharrewar van de Zodiac in vislijnen hadden de brandweerlui de IJsduiker vlug. Hiervoor trokken ze aan de visdraad om zo bij de IJsduiker te komen. Enkele minuten nadat de lijn knapte was de IJsduiker opgeschept. Hij zwom niet meer weg van de boot. Pas later bleek de oorzaak hiervan.

Een zeer zwaar beschadigde poot. Geloof me, de pootwonde is (heel) erg.
                      Persoonlijk vrees ik voor herstel ervan. Als hij het haalt zal hij vermoedelijk in een kooi moeten verblijven (het Zwin?). Indien de mensen van Opglabbeek hem kunnen genezen is het een wonder.

PhvB

Comment

damn,
                        das héél slecht nieuws...
                        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                        www.koendd.be

FZ50

Comment

Inderdaad heel droevig nieuws ,laten we hopen dat Sil hem er weer bovenop krijgt .Verdomme moeten die nu net daar gaan snoeken .

wingske

Comment

Mooie scherpe foto's voorkeur voor nr 2

Mvg, CanonChris
                            Beter 1 Lens op mijn camera, dan 10 in de winkel !

Comment

De ijduiker is geopereerd!

Lees hier de details.

Fantastisch toch die natuurhulpcentra.

Al kan ik er nog steeds niet bij hoe achterlijk je als visser moet zijn om zo'n kanjer in je vislijn te laten zwemmen. Gelukkig was het een verstandige mens en heeft hij zelf de nodige instanties verwittigd, en dat doen ze zeker niet allemaal. Dus daarom kan ik het hem misschien nog vergeven
                              Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                                De ijduiker is geopereerd!

Lees hier de details.

Fantastisch toch die natuurhulpcentra.

Al kan ik er nog steeds niet bij hoe achterlijk je als visser moet zijn om zo'n kanjer in je vislijn te laten zwemmen. Gelukkig was het een verstandige mens en heeft hij zelf de nodige instanties verwittigd, en dat doen ze zeker niet allemaal. Dus daarom kan ik het hem misschien nog vergeven
                                achterlijk moet je daar niet voor zijn.
                                Als je "snoekt" hang je (meestal) een levende vis aan je haak en die zwemt dan verder onder water...
                                allé, kdenk toch dat de visser aan het snoeken was.

dus éigenlijk was de ijsduiker een beetje lomp...
                                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                                www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                                X