Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
m'n hond in actie
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: m'n hond in actie
goeie akie en hoeveel scherper dan dit....niet veel denk ik.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
zou wel mooier zijn met kleinere f-waarde
maar is dan ook wel moeilijker omdat scherptediepte kleiner wordt
zo parallel genomen is minst moeilijk
heb da zelf al ondervonden met onzen Indy
voor een frontaal shot moet je goe materiaal hebben en goed geoefend zijn
enkele shots van mijn Indy-album op Fototime
Last edited by Dirtyharry71; 30 december 2006, 00:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk berichtzou wel mooier zijn met kleinere f-waarde
http://www.fototime.com/19AB827EEFF828A/orig.jpg
Een groter diafragma geeft inderdaad een mooie wazige achtergrond,
Ik nam het zekere voor het onzekere, omdat mijn hond toch op een aardige afstand van me stond.
Blijft moeilijk die bewegende beelden scherp krijgen, mn kitlens heeft nou niet zo'n megasnelle autofocus helaas.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk berichtik zou voor de 70-200 gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bieb Bekijk berichtvind het een geslaagde foto alleen staat de horizon scheef
bedankt voor je reactie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk berichtzou wel mooier zijn met kleinere f-waarde
http://www.fototime.com/19AB827EEFF828A/orig.jpg
beter zo? Deze is met een groter diafragma genomen met mn nieuwe lens.
nog niet haarscherp, maar ik zal blijven oefenen!
Leuk speelgoed!
Op tijd gekocht gister de lens, alweer 200 euro duurder dan gister
Comment
-
-
Mooi! maar toch enkele tips ter verbetering.
De scherpte lijkt op de hindernis te liggen en niet op de hond. Heb je misschien scherpgesteld op de paal en dan je hond erover geroepen?
Het kan ook met je autofocus op continue en de hond volgen in z'n beweging.
Ook is je belichting afgestemd op de hele opname. Zo is het gras en de paal prachtig belicht maar mis je wat doortekening in de lichtste delen van de hond.
Een belichtingscorrectie kan helpen met een witte hond, maar ook fotograferen in RAW. Aan je lens of je toestel zal het zeker niet meer liggen.
Knap spul en mooie hond!
Succes Guido
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk berichtMooi! maar toch enkele tips ter verbetering.
De scherpte lijkt op de hindernis te liggen en niet op de hond. Heb je misschien scherpgesteld op de paal en dan je hond erover geroepen?
Het kan ook met je autofocus op continue en de hond volgen in z'n beweging.
Ook is je belichting afgestemd op de hele opname. Zo is het gras en de paal prachtig belicht maar mis je wat doortekening in de lichtste delen van de hond.
Een belichtingscorrectie kan helpen met een witte hond, maar ook fotograferen in RAW. Aan je lens of je toestel zal het zeker niet meer liggen.
Knap spul en mooie hond!
Succes Guido
volgende keer misschien in de autostand 'sport' proberen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door century Bekijk berichtInderdaad, had de focus op de hindernis, en toen de hond geroepen,
volgende keer misschien in de autostand 'sport' proberen?
Die sport gaat niet veel uitmaken, maar 'k weet niet of je uw kamera in continious af kunt zetten ? Indien ja, daar opzetten, en blijven op de hond richten, en dan op de goede moment afdukken (kan wel zijn, dat je uw hond enkele malen mag gaan terug zetten, maar voor een koekje doet de mijne daar niet moeilijk over)
To make your dreams come true, wake up
Comment
-
Sport maakt wel uit hoor, tenminste op mijn toestel!
Omschakelen op de sportstand schakelt automatisch de AF op continue tenminste op mijn toestel.
Ik maak meestal foto's in de natuur en dan bepaal ik liefts zelf heel precies wat scherp is. Een gouden truk is scherpstellen met 1 centraal AF punt. ik mik op het punt dat ik scherp wil, druk de ontspanknop half in tot de FOCUS juist is en dan hou ik de knop ingedrukt en bepaal de compositie terwijl ik de knop ingedrukt hou. Werkt schitterend voor mij. Uiteraard kan ik op dez wijz geen vogels in de vlucht fotograferen, omschakele in het menu of AF continue duurt ook te lang. De programmaknop snel op sport draaien is wel haalbaar.
Guido
Comment
Comment