Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogeltjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vogeltjes

Oorspronkelijk geplaatst door Hawkie Bekijk bericht
    Kijkend naar je exifgegevens zou het inderdaad goed moeten zijn.
    Maar......naar mijn gevoel ligt de scherpte bij de vink en de mees verkeerd.
    Bij de vink lijkt het alsof de scherpte op de stronk, links naast de vogel ligt en bij de laatste zijn de pootjes en het onderlijfje scherp. En bij de mees geeft dat een gevoel van onscherpte omdat het oog toch in eerste inatntie getrokken wordt naar de kop met het oogje van de vogel.

Werk je trouwens vanaf statief?
    Nee, uit de losse hand.

elsan
    Ik vermoed hier dus ook stevig cropwerk ?? 3de een beetje
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Volgende keer dan toch maar eens een statief erbij pakken lijkt me.
      Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
      en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
      Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

Comment

Nr1 de andere twee zijn niet scherp en inderdaad is er nogal wat ruis

Comment

Rosse, ik heb de ruis uit de foto's eens weggehaald met Neat Image.

Ik ben aan 't experimenteren met dat progje en wou jouw foto's eens gebruiken als proef.

Het zijn op zich al heel mooie foto's, maar zonder ruis vind ik ze persoonlijk beter.

Als je niet akkoord bent mag je deze verwijderen.

http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Pat Bekijk bericht
            Rosse, ik heb de ruis uit de foto's eens weggehaald met Neat Image.

Ik ben aan 't experimenteren met dat progje en wou jouw foto's eens gebruiken als proef.

Het zijn op zich al heel mooie foto's, maar zonder ruis vind ik ze persoonlijk beter.

Als je niet akkoord bent mag je deze verwijderen.
            Nee laat ze maar staan. Ik vind ze zo ook beter, bedankt
            Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
              Hier nog een paar vogeltjes vanuit de schuilhut. Door de beperking aan mm (200 mm) is hier mijn vangst. Is de ruis storend (D200 van af iso 400?)
              Storend ? ja toch wel een beetje.
              Had toch beter verwacht,was in elk geval het eerste wat opviel de D200 wordt toch aangeprezen vanwege zijn lage ruis op hogere iso ( review laatste chips foto video magazine)?
              Vermoed dat de egale achtergrond natuurlijk het ruis wel wat accentueert, maar vind hem toch vrij zwaar.
              bij de neat versie komt volgen mij toch naar voor dat de afbeeldingen vrij scherp zijn, zeker als ik de eerste opname bekijk tevens doet het programma wat het moet doen.
              Toegegeven wanneer ik werk bij macro opnames met vrij egale achtergrond en hoger ga dan 200 iso is er ook ruis aanwezig wel beperkter, wat ook opvalt dat er op BD niet zoveel reacties komen op lager ruis terwijl andere forum U daar onmiddellijk op wijzen.
              groeten Luc.
              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

De ruis is inderdaad beter.

Maar volgens mij is het iets te veel ontruist.

Nu beginnen de details van het verenkleed op alle drie de foto's ineen te vloeien ten gevolge van het ontruisen.

De eerste foto is de beste. Hier had je misschien met een selectieve ontruising van alleen de achtergrond al een zeer goed beeld gehad.

Voor mezelf had ik deze foto alleen met een selectieve blur van de achtergrond in 2 of 3 zeer kleine stapjes bewerkt. Beter dan in een grote stap.

De tweede en derde foto bezitten te veel ruis om er nog een mooie scherpe foto van te maken.

Wat me verbaasd is de ruis die je D200 opwekt.

Maar anderzijds als ik naar je exif kijkt kan ik het wel verstaan.

ISO 400 met een belichting van 1/160sec en een EV correctie van -1stop en 1/3 .

Deze zware - EV correctie maakt een grote hoeveelheid ruis.

Je had veel beter je EV op 0 gezet en naar ISO 200 gegaan of je EV op 0

en dan je sluitertijd naar 1/320sec bij ISO 400.

In beide gevallen had je een pak minder ruis ontwikkeld dan nu het geval is.

Je moet altijd proberen om "zo juist mogelijk" te belichten.

Als je onderbelicht, zoals nu, ga je ruis maken en een bijkomend nadeel is dat het dynamisch bereik minder is. (Minder detail)

Als je overbelicht ga je "verbranden" maar ook het dynamisch bereik wordt dan kleiner. Hoe meer je "onder" of "over" gaat hoe slechter.

Je kunt beter je EV correctie op 0 laten staan en wat meer met je belichtings methoden te werken.

Dus spotmeting, matrixmeting etc....

Dit gaat beter resultaten geven dan met zware EV correcties.
                Groetjes
                ----JO

Comment

Working...
                X