Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag pimpelmeesjes voor de lens gehad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vandaag pimpelmeesjes voor de lens gehad

Deze moet ik gemist hebben, prachtig werk
    Wat betreft die scherpte ivm de 50-500 : De 50-500 is heel goed van scherpte van heeft niet het scheidend vermogen van een 300mm prime. Op zich niet onlogisch als je de prijs bekijkt van beide objectieven. Bovendien gaat de 50-500 anders presteren op een camera met meer pixels.
    De 50-500 presteert bij mij uitstekend op de D50, maar 100% crops met dit detail zijn niet haalbaar.
    Als ik vergelijk met de Sigma 300 2.8 op D200 zijn de foto's die met deze combinatie genomen gewoon beter in de details, en da's maar logisch ook.
    Bovendien moet je rekening houden met de ISOwaarde : als je een 50-500 wilt gebruiken op 1/2000" ga je relatief hoog in de ISO's moeten gaan, wat op zich nefast is voor het detail in je foto's.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Deze moet ik gemist hebben, prachtig werk
      Wat betreft die scherpte ivm de 50-500 : De 50-500 is heel goed van scherpte van heeft niet het scheidend vermogen van een 300mm prime. Op zich niet onlogisch als je de prijs bekijkt van beide objectieven. Bovendien gaat de 50-500 anders presteren op een camera met meer pixels.
      De 50-500 presteert bij mij uitstekend op de D50, maar 100% crops met dit detail zijn niet haalbaar.
      Als ik vergelijk met de Sigma 300 2.8 op D200 zijn de foto's die met deze combinatie genomen gewoon beter in de details, en da's maar logisch ook.
      Bovendien moet je rekening houden met de ISOwaarde : als je een 50-500 wilt gebruiken op 1/2000" ga je relatief hoog in de ISO's moeten gaan, wat op zich nefast is voor het detail in je foto's.
      Merci Paul

Mijn ervaringen met de 50-500 staat nu bij objectieven

MVG,

Comment

Die tweede vind ik echt niet te doen.

Ik heb nog nooit een Pimpel van zo dichtbij gezien op foto.

Het lijken wel haartjes op het kopje i.p.v. pluimpjes.

En dat oogje...
        http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

Comment

Heb deze beestjes ook regelmatig in onze tuin.

Foto's: WAAW, de kleuren komen er heel goed uit. Knap gedaan.

Comment

Een mooie reeks met een uitgesproken voorkeur voor nr.2

Groeten,

M.
            http://markwijnants.zenfolio.com/
            Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Heel knap gedaan Frank
              (wat is vrije tijd toch leuk)

mvg,

Roland

Comment

ik heb ze nu al een paar mall bekeken ,
                en die foto nr 2,is echt wel mooi zenne,is dat een 10 milj.pix camera?
                kwestie van te begrijpen wat elsan bedoelt dat deze combinatie beter is dan met zijn D50,

knappe en detailrijke foto

Comment

Inderdaad een heel mooie pimpelmeesreeks hoor
                  Wel vraag ik me een beetje af wat voor reflectie er in nr twee zijn oogje te zien is?

MVG
                  Miek.

Comment

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Eigenlijk wel plezant dat deze reeks weer onder de aandacht komt door de het aanbieden van het betreffende objectief

@DES: dat is de 12.4Mp van de D2X. Het feit dat deze AFS 300mm f2.8 +TC-17EII combinatie zeer goed scherp blijft, laat deze diepe crops dankbaar toe, al komen er dan wel af en toe van die gekartelde randjes (jaggies) bij kleinere onderwerpen tevoorschijn

@Miek: De reflectie in het oog is de lage winterzon die net boven het klimtoestel/speelhut van de kinderen uitkomt

MVG,

Comment

Working...
                    X