Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels in het Kruger NP ( ZA )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogels in het Kruger NP ( ZA )

Het bereik van mijn zoomlens ( 18 - 200 mm. ) was té kort om de vogels in het Kruger National Park beeldvullender vast te leggen. Hierbij toch 2 pogingen bijgevoegd. De eerste foto is genomen bij zowat 38°C. Vandaar het 'zinderen' van de lucht in de achtergrond. of ?

Ik zal jullie niet lastig vallen met al mijn foto's van de nijlpaarden, giraffes, ...
    Tijdens het kerstverlof zet ik ze allemaal wel eens op een site. Wordt dus vervolgd !

We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
    NIKON D80 / AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED (VR )

Re: Vogels in het Kruger NP ( ZA )

Ik ben niet de grote expert hier maar vrees dat je met je huidige middelen toch beter zou moeten kunnen hoor. Ik zie in de EXIF dat je normaal programma gebruikt hebt en denk dat daar net de reden van je onscherpe foto's zit.
    Spelen met diafragma en sluitertijden zou ik zeggen imho.

Correct me if I'm wrong

Comment

tijdens mijn safari zat ik met zelfde probleem: beperkt zoombereik (in ieder geval voor fotograferen van vogels ... olifanten ging iets makkelijker ).
      Toppers van vogels daar was waarschijnlijk hierdoor quasi onmogelijk ...
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Ik ben niet de grote expert hier maar vrees dat je met je huidige middelen toch beter zou moeten kunnen hoor. Ik zie in de EXIF dat je normaal programma gebruikt hebt en denk dat daar net de reden van je onscherpe foto's zit.
        Spelen met diafragma en sluitertijden zou ik zeggen imho.

Correct me if I'm wrong
        De achtergrond ( olifanten ) is bewust onscherp gehouden. Het accent lag op de vogel.
        Het probleem is natuurlijk ook dat je in zo'n wildpark : a) de wagen niet mag verlaten b) de dieren niet echt gewillig zijn om even te poseren. Je moet een beetje nemen wat je krijgt, en ja ... dikwijls is het een compromis !
        We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
        NIKON D80 / AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED (VR )

Comment

Heb je er ook eentje met olifanten scherp en vogel onscherp

De tweede geeft me voorkeur, je zou hem nog wat mogen croppen denk ik

Comment

Working...
          X