Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje met een verhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eentje met een verhaal

Dit is een verhaal met een foto erbij Heeft er ooit iemand tegen Robert Capa gezegd dat er in zijn vallende soldaat onscherpte zit

Wist wel niet dat zo'n die niet buiten kan overleven, je spreekt toch zelf van "wild" Of heeft het te maken met winterslaap misschien ?

Comment

Leuk verhaal , goede poging om het beestje te helpen, afloop helaas wat minder.
      Dat de foto niet scherp is is je uiteraard vergeven.
      Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
        Dit is een verhaal met een foto erbij Heeft er ooit iemand tegen Robert Capa gezegd dat er in zijn vallende soldaat onscherpte zit

Wist wel niet dat zo'n die niet buiten kan overleven, je spreekt toch zelf van "wild" Of heeft het te maken met winterslaap misschien ?
        't Is dus een gedomesticeerde variante van de bunzing, die wel nog in zekere mate het jachtinstinct van een bunzing bezit, maar niet meer de reflexen en mogelijkheden tot zelfbehoud.
        Vergelijk het een beetje met de verhouding van een hond tot een wolf : een hond kan wel nog jagen en bijten, maar zet hem af in het veld in de winter en de kans dat hij het overleeft is vrijwel nihil. Een kat daarentegen past zich soms zeer goed aan het leven in het wild en slaagt er dikwijls in jaren te overleven in de vrije natuur. Het enige probleem is dan dikwijls dat deze overlevers na een tijd het doden zo goed onder de knie krijgen dat ze dat ook gaan doen uit verveling, met nefaste gevolgen voor het patrijzen en fazantenbestand, ze pakken die jonge vogels op het nest voor de fun en laten ze gewoon liggen.
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht

Ne echte!!
          zeker weten.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVdB Bekijk bericht
            Sorry om kortaf te zijn, maar vind hem niet scherp en dat is toch een eerste vereiste he ...
            Zou i.m.h.o. iets beter zijn moest je meer ruimte onderaan (in de looprichting) hebben ...
            Heb al veel betere foto's van je gezien hoor ...
            Wel tof verhaal.

Soms is het verhaal belangrijker dan de technische aspecten van de foto en hiervoor vind ik dan Showcase zeker gepast
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              't Is dus een gedomesticeerde variante van de bunzing, die wel nog in zekere mate het jachtinstinct van een bunzing bezit, maar niet meer de reflexen en mogelijkheden tot zelfbehoud.
              Vergelijk het een beetje met de verhouding van een hond tot een wolf : een hond kan wel nog jagen en bijten, maar zet hem af in het veld in de winter en de kans dat hij het overleeft is vrijwel nihil. Een kat daarentegen past zich soms zeer goed aan het leven in het wild en slaagt er dikwijls in jaren te overleven in de vrije natuur. Het enige probleem is dan dikwijls dat deze overlevers na een tijd het doden zo goed onder de knie krijgen dat ze dat ook gaan doen uit verveling, met nefaste gevolgen voor het patrijzen en fazantenbestand, ze pakken die jonge vogels op het nest voor de fun en laten ze gewoon liggen.
              thx

Comment

De foto is niet goed (laten we wel wezen), het verhaal is dat des te meer.
                Respect voor wat je deed Elsan, ik zie het mij niet doen...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

is idd knap!
                  ik heb hier een week geleden een gelijkaardig beestje gezien,maar m'n gebuur zegt dat het wss een marter was!
                  al een paar keer s'avonds het licht zien aanspringen,dacht dat het een kat was maar opeens zie ik iets in de aard van een fret (was wel iets groter) uit de struiken langs de voordeur komen en snel wegracen!
                  had ook zo'n pluimstaart,maar daar ik niet echt weet hoe een marter er uit ziet dacht ik ook dat dit een fret was!
                  en voor de grapjassen:ik ben wel zeker dat het geen eekhoorn was!
                  grts; M

Comment

Zo moeten we het zien, het hart op de goede plaats, ook voor dieren.

Mijn waardering Elsan.

Comment

Mooie story Elsan!
                      Lijkt me inderdaad een aparte ervaring als er zo eentje opeens tegenover je staat.
                      Groetjes Edwin
                      Mijn Foto's

Comment

Niet alleen een prachtige waarneming met foto, maar ook een heel mooi gebaar
                        Long may you run.

Comment

Als een echte dierenvriend zeer goed gehandeld

MVG,

Comment

prachtige daad , en fijn om te weten , foto niet helemaal goed maar met het verhaal in het achterhoofd maakt dit veeel goed!
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

in dit geval komt bij mij de foto op de tweede plaats
                              heel mooie daad
                              foto is ook wel mooi zeker als je naar de omstandigheden ziet
                              deze zijn niet makkelijk denk ik
                              kameraad van mij heeft ook een fredje gehad
                              enigste nadeel is dat je ze het bijten heel moeilijk afgeleerd krijgt
                              en ze kruipen heel graag in tunnels (en broekpijpen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                                je bent precies heel kortaf vandaag...
                                iedereen is plots zo negatief als een foto niet de beste is (plots ligt bijna elke showcase foto onder vuur), kijk ook eens naar de omstandigheden waarin de foto gemaakt is en als je voordien al sorry zegt, waarom post je je commentaar dan??

Respect voor wat je gedaan hebt elsan, jammer dat hij niet meer leeft...
                                Even kort uitleggen: showcase gaat voor mij en voor een deel anderen blijkbaar ook over de foto niet over het verhaal ! Hopelijk komt voor dit soort dingen een aparte rubriek !
                                En waarom zeg ik op voorhand sorry? Wel omdat ik het verhaal schitterend vind, Elsan een mens met een groot hart vind en het prachtig vind wat hij voor dit dier geprobeerd heeft ...
                                En inderdaad ja, de foto is in '****' omstandigheden genomen... Ik heb ook een heel deel foto's die slecht zijn, soms genomen met mijn gsm, maar die enorme sentimentele waarde hebben ...
                                Maar zoals gezegd hoort dit niet perse thuis in 'Showcase' voor mij ... Showcase is voor mij hetzelfde dan een fotosalon...
                                Waarom zeg ik ook sorry op voorhand? Omdat ik weet dat het geschreven woord soms niet overkomt zoals het bedoeld is ...

En nog een kleine opmerking: staat er iemand ooit stil bij de omstandigheden waarin de foto's van National Geographic worden gemaakt of is het het resultaat dat telt en voor de WOW-factor zorgt ?

Just my 2 cents...

DVdB
                                Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Working...
                                X