Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Staan er weer heerlijk op! Ga ook voor de eerste opname.
Mag ik vragen wat voor converter je gebruikt en of je dan nog AF hebt?
M'n maatje schiet met een canon 300/4 en zoekt een 2x converter hiervoor.
Groetjes Edwin
Staan er weer heerlijk op! Ga ook voor de eerste opname.
Mag ik vragen wat voor converter je gebruikt en of je dan nog AF hebt?
M'n maatje schiet met een canon 300/4 en zoekt een 2x converter hiervoor.
Groetjes Edwin
Hi,ik gebruik ofwel een 1.4X extender van Canon of een 2x extender van Kenko; de 2X geeft nog zeer redelijke resultaten; meestal een ietsje softer dan de 1.4 TC; de 2X van Canon heb ik nooit getest;
wat mij wel opvalt aan de 2X Kenko , die een DG versie is dat ik systematisch mijn shots moet onderbelichten, anders gaan de highlights altijd in het rood; vooral bij hard licht heb ik daar soms wel eens problemen mee; ik heb vroeger nog een manuele 2X extender voor mijn analoge Nikon camera gehad en deze was van kwaliteit ook zeer aanvaardbaar en had nooit dit fenomeen van blown-out highlights;
ik gebruik mijn 2X ook met de 3 contactpinnen afgetaped ,zodat ik boven f5.6 ook nog AF behoudt( de zogenaamde tape-trick) ; ik moet er wel bijzeggen dat de AF dan wel heel wat trager wordt en nogal eens durft "hunten" , vooral in zwakker licht,
Hartelijk bedankt voor de info. Ga dat doorspelen naar hem...
Sta bij zijn foto's ook altijd m'n ogen uit te kijken naar de resultaten met 1.4 erop van die lens. Bij jouw foto's sta ik altijd verbaasd van de resultaten met de 2x erop. Dat onderbelichten heb ik overigens ook regelmatig met een sigma 2x converter op een nikonlens.
Groetjes Edwin
Comment