Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote zilverreiger in de vlucht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grote zilverreiger in de vlucht

Gewoonweg 3 schitterende foto's.
    Knappe belichting en goede compo's.
    www.wildlifepixs.com

Comment

prachtwerk, echt

Comment

3 prachtige foto's!
        R.I.P BelgiumDigital.

Comment

Wat een schitterende reeks.
          Foto 1 is een echte topfoto. Proficiat
          Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Hoi Luc,

Dankjewel!!!

Heb je toen iets kunnen fotograferen?

Een klapstoeltje is voor een langer verblijf in die toren echt onontbeerlijk Verder in het reservaat zijn pas grote landschapswerkzaamheden gestart waarbij grote delen naaldbos plaats moet ruimen voor het oorspronkelijke duinenlandschap. het wordt daar nog interessanter in de toekomst

MVG,
            Hi Frank,

Ik had toen niet zoveel geluk als jij... Geen zilverreiger gezien.
            Enkel een paar staartmezen in de takken vlak naast het bovenste plateau van de toren (slecht licht) en enkele eenden op de rechtse plas, gewoon om mijn tele wat te testen.
            Natuurlijk ook wat pano's. De omgeving vraagt erom...

Vanuit de toren kan je met 500mm geen vogels op de plas beeldvullend fotograferen. Afstand is (ook hier) véél te groot voor natuurfotografie...

Op de lange duur ben ik wel wat op de bovenste trap van de toren gaan zitten, want zolang rechtstaan is écht niet te doen...

BTW, een SD (met veel volk) en natuurfotografie (van dieren) is idd. een contradictio in terminis. Soms is men "alleen" in het bos reeds "met teveel volk"!...

Comment

Frank, je zegt dat je 16 beelden 'in een adem' na elkaar hebt geschoten? Hoe kan je dan de EV aanpassen, het histogram kontroleren, etc.. , dat gaat toch allemaal bliksemsnel? Of is die witte jongen daar een uurtje blijven rondzweven? Of had je het over de foto's die je ervoor gemaakt hebt, de 3 uur die je daar was?
              Welke camera gebruik je eigenlijk , een D2?
              btw: de eerste is zeker de beste
              Last edited by Adri H; 18 november 2006, 23:27.
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                Frank, je zegt dat je 16 beelden 'in een adem' na elkaar hebt geschoten? Hoe kan je dan de EV aanpassen, het histogram kontroleren, etc.. , dat gaat toch allemaal bliksemsnel? Of is die witte jongen daar een uurtje blijven rondzweven? Of had je het over de foto's die je ervoor gemaakt hebt, de 3 uur die je daar was?
                Welke camera gebruik je eigenlijk , een D2?
                btw: de eerste is zeker de beste
                Ik werk met een D2x die ondertussen 1 jaar en 7 maanden oud is, en die net vorige maand gecalibreerd is voor focus (minuscule backfocus). Ik heb zo'n 80 foto's gemaakt van de reiger tijdens die 3 uur onder wisselende omstandigheden. De sequence van 16 is natuurlijk met dezelfde parameters getrokken die exact goed waren, en die duurde tussen 3 en 4 seconden, wat met 5bps overeenkomt.
                Bedankt voor de reactie

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                  Hi Frank,

Ik had toen niet zoveel geluk als jij... Geen zilverreiger gezien.
                  Enkel een paar staartmezen in de takken vlak naast het bovenste plateau van de toren (slecht licht) en enkele eenden op de rechtse plas, gewoon om mijn tele wat te testen.
                  Natuurlijk ook wat pano's. De omgeving vraagt erom...

Vanuit de toren kan je met 500mm geen vogels op de plas beeldvullend fotograferen. Afstand is (ook hier) véél te groot voor natuurfotografie...

Op de lange duur ben ik wel wat op de bovenste trap van de toren gaan zitten, want zolang rechtstaan is écht niet te doen...

BTW, een SD (met veel volk) en natuurfotografie (van dieren) is idd. een contradictio in terminis. Soms is men "alleen" in het bos reeds "met teveel volk"!...
                  Je hebt overschot van gelijk Luc,

De Liereman is zoals ik al gezegd heb echt niet zo spectaculair, en die toren alleen zou een regelrechte teleurstelling kunnen betekenen als je daar met veel volk samentroept voor enkel een staartmees... Verdoeme, lees ik dat nu goed? Staartmezen? Morgen sta ik er terug!!! Nee, serieus nu, het is zeker geen Zwin of Planckendael, en ik heb zeker geluk gehad met die reiger, dat besef ik maar al te goed Maar anderzijds zoals Kariboe al aangaf, een leuke gelegenheid tot fotografie gepaard gaande met een leuke babbel is altijd aangenaam. En elke goede fotograaf weet uiteindelijk van het ogenschijnlijk stomste detail iets moois te maken hé.

Wordt toch vervolgd denk ik

MVG,

Comment

Knappe foto,s, meer kan ik niet zeggen.
                    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Proficiat Frank,

Knappe opname met een verdiende plaats in den HOF
                      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                      http://www.photopat.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paepke Bekijk bericht
                        Proficiat Frank,

Knappe opname met een verdiende plaats in den HOF
                        volledig gelijk,meesterlijke platen,vooral die eerste dus
                        website: www.stijnboelens.com

Comment

Nog bedankt sm00keh en Patrick voor de leuke commentaar

Na even nadenken ga ik een compilatiefoto laten afdrukken op 50x70 met die eerste groot linksboven en met de andere 10 vluchtshots kleiner in een L onderaan en rechts.

MVG,
                          Last edited by frank207be; 19 november 2006, 21:20.

Comment

Moet zo wat de knapste reeks zijn die ik ooit gezien heb
                            van deze diersoort.
                            Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

Nog bedankt ladeti en Rosse voor de reacties

Zo ga ik 'm waarschijnlijk laten afdrukken op 50X70cm:

MVG,

Comment

zeer mooie reeks met de eerste als uitschieter!

Comment

Working...
                                X