Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Die derde, oh my god, die derde
Dat is een absoluut fenomenale topplaat.
Een vraag die ik altijd stel bij mensen die op 'safari' zijn gegaan naar een bepaald land: 'Hoe diervriendelijk werd de safari gehouden?'
Het is maar omdat men er in bepaalde reservaten niet voor terugschrikt om de dieren echt te gaan omsingelen met een massa jeeps. Ook verstoring tijdens de periode van het jongen gebeurt met de geweren in de hand moest er iets 'verkeerd' gaan.
Beschouw dit niet als een afbreuk aan je foto's, want die zijn gewoon zalig.
De vogel op de eerste foto is trouwens (als ik me niet vergis) een Vorkstaartscharrelaar (Coracias caudata - Lilac Breasted Roller)
Een andere soort dan de gewone scharrelaar die je binnen Europa in de zuidelijke contreien kan zien.
De vogel op de eerste foto is trouwens (als ik me niet vergis) een Vorkstaartscharrelaar (Coracias caudata - Lilac Breasted Roller)
Een andere soort dan de gewone scharrelaar die je binnen Europa in de zuidelijke contreien kan zien.
Bedankt voor de info - ik ben nl. geen vogelkenner.
In Etosha mag je met eigen wagen op de daar voorziene wegen rijden. Je mag de wagen en de wegen NIET verlaten. Je rijdt tot aan een waterhole (er is altijd een kleine parking) en wacht tot de dieren opdagen. Ik denk dat de impact op deze manier nog vrij gering en 'diervriendelijk' kan genoemd worden. De dieren storen zich er eigenlijk weinig aan. Een 300 mm à 400 mm volstaat in bijna alle gevallen. De leeuwin bevondt zich zelfs aan de rand van de weg.
Een vraag die ik altijd stel bij mensen die op 'safari' zijn gegaan naar een bepaald land: 'Hoe diervriendelijk werd de safari gehouden?'
Het is maar omdat men er in bepaalde reservaten niet voor terugschrikt om de dieren echt te gaan omsingelen met een massa jeeps. Ook verstoring tijdens de periode van het jongen gebeurt met de geweren in de hand moest er iets 'verkeerd' gaan.
Beschouw dit niet als een afbreuk aan je foto's, want die zijn gewoon zalig.
jips,
In nationale parken zal dat tegenwoordig in ieder geval niet het geval zijn, alles is daar aan heel strenge regels onderlegd.
Geweren op begeleide wandelingen zijn geen luxe, maar gewoon voor de veiligheid en absoluut noodzakelijk.
Desaltniettemin is het gebruik van het geweer door de gids aan zeer sterke regels onderhevig, er bestaan regeltjes voor, een stappenplan met oa gebruik van waarschuwingsschoten, max. perimeter waarbuiten niet mag geschoten worden.... etc...
Indien er toch incident is moet altijd verantwoording afgelegd worden en uitgebreid rapport, maar dit gebeurt uiterst zelden.
In private wildreservaten kan dit misschien wel iets anders zijn....
En van dat omsingelen met jeeps, hmmm lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, tenzij het misschien gaat om het omsingelen van een schildpad of zo dat zou nog lukken
En van dat omsingelen met jeeps, hmmm lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, tenzij het misschien gaat om het omsingelen van een schildpad of zo dat zou nog lukken
grtz,
K
Ik heb dat omsingelen nog zien gebeuren in een reportage over zo'n safariparken. Moet wel wel zeggen dat het kan zijn dat het in privébezit was, dat weet ik niet meer.
Vooral de zebra is een hele mooie. Erg speciaal effect.
Ik ben nog steeds mijn foto's van Borneo van oktober ll. te verwerken. Eens die af zijn post ik daar ook wel enkele bijzondere van.
Groeten,
M.
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Comment