Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phasianus colchicus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Phasianus colchicus

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
    Man, leer toch genieten van de dieren die we hier hebben.

Aan de ene kant wil je het dierenleed verbannen en aan de andere kant zou je ze doden omdat ze hier zogezegd niet thuishoren..

on topic

De tweede is ne mooie .

Prachtig licht.
    Zeer mooie foto's van fazanten die inmiddels geen exoten meer zijn , ze leefde al in europa een paar honderd jaar voor de jaartelling begon, zijn dus inmiddels wel inheems. In Ned overgens soms zelfs nog in de grote steden te vinden
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Nummer 1 is de leukste opname wat mij betreft. De kleuren lijken me een beetje teveel gesatureerd... In ieder geval leuke beesten om naar te kijken.

Ook best lekker trouwens

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
        Zeer mooie foto's van fazanten die inmiddels geen exoten meer zijn , ze leefde al in europa een paar honderd jaar voor de jaartelling begon, zijn dus inmiddels wel inheems. In Ned overgens soms zelfs nog in de grote steden te vinden
        Dude serieus, die dieren zijn niet inheems maar afkomstig van het Verre oosten. Net als canadese ganzen, nijlganzen, roodwangschildpadden, aziatische lieveheersbeestjes enz. horen ze hier niet thuis en dienen (in mijn ogen) uitgeroeid te worden.

@jo99841: dierenleed heeft hier niets mee te maken. Als je die vogels afknalt zullen ze het nooit geweten hebben. Sterven betekent niet noodzakelijk een lijdensweg ondergaan hé.
        Je zegt: 'geniet toch eens van de dieren die we hier hebben'. Wel de dieren die we hier hebben gaan kapot door de druk die uitgeoefend wordt door de exoten op onze inheemse dieren. Fazanten zijn een plaag voor kwartels en patrijzen, roodwangschildpadden vernietigen de inheemse waterfauna enz.
        Soms moet je keuzes maken, en in dat geval is het (proberen) uitroeien van de exoten de enige logische keuze die we in deze kwestie kunnen maken.

Het is bijzonder spijtig dat deze dieren nu moeten doodgaan ten gevolge van de zoveelste menselijke fouten, maar het is niet anders.

Btw, fazanten vind je echt wel overal terug. Ik ken geen enkel gebied in Vlaanderen waar ik nog nooit een fazant zag. Wie ze wil opeten moet het voor mij alvast niet laten.
        Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
          Dude serieus, die dieren zijn niet inheems maar afkomstig van het Verre oosten. Net als canadese ganzen, nijlganzen, roodwangschildpadden, aziatische lieveheersbeestjes enz. horen ze hier niet thuis en dienen (in mijn ogen) uitgeroeid te worden.
          Hier slaag je de bal toch effe mis hoor Wouter.
          Er is in mijn ogen toch een duidelijk verschil tussen beesten die hier 50 jaar geleden terechtgekomen zijn en beesten die hier al 800 jaar lang rondlopen en al perfect hun plaats in het ecosysteem hebben gevonden...
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
            Er is in mijn ogen toch een duidelijk verschil tussen beesten die hier 50 jaar geleden terechtgekomen zijn en beesten die hier al 800 jaar lang rondlopen en al perfect hun plaats in het ecosysteem hebben gevonden...
            Er is een verschil, maar uiteindelijk blijven ze een problematische soort.
            Bij de fazant hebben we het (dubieuze) geluk gehad dat het een soort was die jagers hebben beheerd. De soort is hier gekomen voor de jacht in daardoor al die jaren sterk bejaagd geweest wat het uitzetten van de soort in enige mate compenseerde. Ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat fazanten hun plaats in het ecosysteem hebben gevonden.

En het is nu eenmaal een feit dat ze andere hoenderachtigen wegconcurreren die hier wel thuishoren.

Je zal ze nooit helemaal wegkrijgen, maar weet wel dat elke fazant hier in principe zit om afgeschoten te worden door de jagers. Moesten ze dat nu eens kunnen doen zonder ze -ondertussen illegaal- te blijven uitzetten, zou het al enig verschil maken.
            Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Ik vind het mooie foto's voorkeur gaat toch uit naar de tweede omdat deze het zonnetje mooi op zijn borst heeft en de pose net even anders is dam standaard.

Mvg Vmotion
              Durf bijna niks meer te zeggen

Comment

Voor mij die hen, beetje té belicht maar mooie compo

Off topic : ik volg hier in de discussie toch Helcatt hoor. Fazanten zitten hier jaar en dag en zijn ingeburgerd en van mij mogen ze hier blijven. Het klopt wel dat ge ze veel ziet, maar ze gedijen toch pas best als ze een biotoop vinden van weiden afgewisseld met laag struikbos en bij voorkeur in de omgeving van water.
                Ik vind het hoe dan ook prachtige beesten en met name de grotere en zwartere variante ervan. Ik zie niet zozeer een bedreiging in de fazanten voor het patrijzenbestand, daar zijn andere kapers op de kust. Als de patrijs niet het ongeluk had van op de grond te slapen en dan nog liefst dicht bijeen zouden ze mss iets minder gesleept worden en iets meer voorkomen. Fazanten eten quasi hetzelfde als bosduiven en ge kunt niet bepaald zeggen dat die schaars zijn.
                Kwestie van exoten : de aardappel is ongeveer evenlang geleden ingevoerd en we eten er vandaag niet minder om, om maar iets te noemen.
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                  Erger nog ,de oude Romeinen, dus nog Vóór onze jaar telling begon, hebben ze mee genomen uit Griekenland waar ze al reeds gefokt werden. Ze waren hier dus waarschijnlijk eerder dan de eerste menselijke bewoners.
                  Waar ik het wel mee eens ben is dat illegaal uitzetten voor de jacht idd niet zou moeten gebeuren. ik denk dat ze inc. de jacht best in de hand te houden zijn.
                  dus eet smakelijk
                  Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                  Canon eos 7D Mijn site

Comment

het vrouwtje staat te schitteren in de zon

Comment

Working...
                    X