Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie foto's van een haast uitgestorven (?) vogeltje. Ik zie ze in ieder geval niet veel meer.
Wat ik me wel afvraag bij al deze mooie vogelfoto's is, hebben jullie een speciale voorziening gemaakt in de tuin o.i.d om vogeltjes te lokken?
Wanneer er bij mij al eens eentje tevoorschijn komt zit ie in de bolprunus en heb ik alleen maar blad en takken te fotograferen.
Mooie foto's van een haast uitgestorven (?) vogeltje. Ik zie ze in ieder geval niet veel meer.
Wat ik me wel afvraag bij al deze mooie vogelfoto's is, hebben jullie een speciale voorziening gemaakt in de tuin o.i.d om vogeltjes te lokken?
Wanneer er bij mij al eens eentje tevoorschijn komt zit ie in de bolprunus en heb ik alleen maar blad en takken te fotograferen.
Mijn tuin heb ik indertijd aangelegd met streekeigen soorten (bessendragende !) struiken en bomen. Door het gebruik van heggen i.p.v. strakgeschoren hagen is de tuin op zich al een aantrekkingspunt voor vogels tussen de 'groene woestijnen' in de buurt. Mussen, pimpelmezen, koolmezen, zwarte mezen, roodborstjes, groenlingen, merels, lijsters, eksters, winterkoninkjes, heggemussen, ... zijn enkele van de soorten die het jaar rond in de tuin te zien zijn.
Voor het maken van de foto's heb ik een soort voedertafel gebouwd (ong. 1 meter boven de grond) van oude, vermolmde stronken en stammen. Die staat er bijna het hele jaar waardoor er ook, voor vogels zeer aantrekkelijke, insecten in wonen. Eventuele restjes van broodmaaltijden komen het hele jaar op die voedertafel terecht. In de winter (nu nog niet) vul ik dit dagelijks aan met ongebrande pinda's, zaden, gedroogde bessen, enz... Dan krijg ik ook de wintergasten (kepen, spechten, koperwieken, ...) op bezoek.
Vogeltjes genoeg op die manier Als ik even tijd heb om te fotograferen moet ik niet lang wachten om ze voor de lens te krijgen.
De foto's neem ik op zo'n 4 meter afstand van de vogels met een 400mm lens en dit van uit mijn schuiltentje. Dit gaat heel snel. Tentje vouwt vanzelf open, 4 piketten in de grond, stoeltje erbij en ik kan beginnen.
Ik werk natuurlijk op statief.
Ze hebben het niet makkelijk, maar 'bijna uitgestorven' lijkt me toch wat voorbarig
Mooie reeks Pendrie, heel mooi licht en de eerste draagt mijn voorkeur weg omwille van de compo...
Mijn vaste schuilhut in de tuin staat er sedert dit weekend ook al weer... we zijn klaar
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment