Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flight Of The Raptor..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flight Of The Raptor..

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    Alwetende jeb bas valt op zijn toeter - da we da nog mogen meemaken

Toch een mooie bewerking
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Wat een knappe momentopname!
      Je kon het niet beter vastleggen, echt een puike prestatie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
        Ik nodig U uit om met uw materiaal (wat toch als een echte camera mag beschouwd worden) eens een dergelijke foto te maken wat de scherpte betreft!..dan spreek ik niet over de achtergrond, alleen maar de vogel in volle vleugelspreiding en in de vlucht..het mag nog zelfs een andere soort zijn..ben benieuwd!..mvg..Dany.
        ten eerste denk ik dat je Jo niet moet onderschatten, en ten tweede geef ik hem volledig gelijk.
        Het is gewoon een enorme bewerking, maar wel een hele knappe
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik nodig U uit om met uw materiaal (wat toch als een echte camera mag beschouwd worden) eens een dergelijke foto te maken wat de scherpte betreft!..dan spreek ik niet over de achtergrond, alleen maar de vogel in volle vleugelspreiding en in de vlucht..het mag nog zelfs een andere soort zijn..ben benieuwd!..mvg..Dany.
          Hoi Dany,

Ik heb ook niet gezegd dat de uil niet scherp was.

Ik heb alleen toegelicht dat iemand die iets van (roof) vogels afweet, direct kon zien en/of weten dat het ten eerste geen wilde uil was, en ten tweede

kwam de foto wat onwerkelijk over door de houding van de uil en het afsteken tov de achtergrond.

De foto van de uil op zich is mooi en scherp en prachtig genomen met je beschikbare apparatuur, daar niet van.

De bewerking op zich is ook prachtig, mooie volle kleuren, hier ga ik ook volledig akkoord met de rest.

Maar als "foto" beoordeel ik hem niet, wel als een hele mooie bewerking.

Ik weet er eentje wonen/zitten in een bos, in de omgeving van je woonplaats. Als je die ook maar op foto kunt zetten op 200 meter....

Laatst vloog die op een 10 meter afstand op ooghoogte langs me door...nog niet de camera aan de kop kunnen brengen.....
          Groetjes
          ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
            Hoi Dany,

Ik heb ook niet gezegd dat de uil niet scherp was.

Ik heb alleen toegelicht dat iemand die iets van (roof) vogels afweet, direct kon zien en/of weten dat het ten eerste geen wilde uil was, en ten tweede

kwam de foto wat onwerkelijk over door de houding van de uil en het afsteken tov de achtergrond.

De foto van de uil op zich is mooi en scherp en prachtig genomen met je beschikbare apparatuur, daar niet van.

De bewerking op zich is ook prachtig, mooie volle kleuren, hier ga ik ook volledig akkoord met de rest.

Maar als "foto" beoordeel ik hem niet, wel als een hele mooie bewerking.

Ik weet er eentje wonen/zitten in een bos, in de omgeving van je woonplaats. Als je die ook maar op foto kunt zetten op 200 meter....

Laatst vloog die op een 10 meter afstand op ooghoogte langs me door...nog niet de camera aan de kop kunnen brengen.....
            Voilà dat is nu eens op een mooie manier gezegd met wat ik bedoelde
            off-topic opmerking verwijderd. Xarder
            Last edited by Xarder; 25 oktober 2006, 20:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas Bekijk bericht

Beste Jeb en Jo, ik ben helemaal niet bezig met valkerei of wat dan ook in die aard, wel met fotografie, en het was voor mij een uitdaging om te zien of ik de vogels scherp er op kon krijgen in de vlucht! ik werd nl. gevraagd door een valkenier om voor materiaal te zorgen dat hij later op zijn website zou kunnen gebruiken..ben dan ook al meerdere keren meegeweest op training en op demo's...en binnenkort op 'slipjacht'...geeft natuurlijk wel de gelegenheid om de juisten instellingen te zoeken, en die later te gebruiken als de gelegenheid zich voordoet...ik weet hier vlakbij een familie ransuilen wonen, maar die zitten de ganse dag tussen de dennentakken..niet veel mee te doen dus als foto..wordt vervolgd....
              Last edited by Xarder; 25 oktober 2006, 20:15.
              Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Ge zou toch wel eens kunnen verschieten hoor

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas Bekijk bericht
                  Ik heb het zo nog niet bekeken, maar moet uiteindelijk ook bekennen dat dit het fotograferen van roofvogels in het wild nooit overtreft. Daar moet je moeite voor doen en veel tijd voor uittrekken, ze opzoeken, hun gedrag bestuderen, en er van leren. Zo krijg je er dan nog veel meer respect en bewondering voor

MVG,
                  Last edited by Xarder; 25 oktober 2006, 20:17.

Comment

Working...
                  X