Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

karper mode

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: karper mode

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    @ linda ,
    je hebt geen ongelijk ,wat betreft de topicplaats , maar er zijn zoiets als moderators om deze foto van topic te verhuizen , als er zich iemand vergist heeft in het plaatsen, en deze mensen zijn niet 24 op 24 online,(en hoop dat je men kritiek niet al te zwaar opneemt
    mvg des
    sry mensen dat dit verkeed staat maar is hier mijn eerste weekje pas dus ben hier noch nie zo hoe thuis.maar ik moet zeggen dat het me zwaar tegen valt op de americaanse forums(raar maar waar) zijn ze heel wat behulpzamer.ikzelf werk met noch drie andere mensen op een karper forum en daar zien we soms fotos waarvan we denken man man hoe krijgt die persoon het in zen kop.om narigheid te voorkomen worden dan deze foto s verweiderd en word een persoolijk bericht gestuurd naar die persoon om meede te delen hoe ze de vis beter kunnen behandelen.iedereen moet leren en fouten worden nu eenmaal gemaakt maar om daarom iemand publiek in de grond te stampen. hmmmm ne daar hebben we het niet zo voor.en dat beetje advies wordt dan ook beantwoord met een bedankje een een excuus voor hun daden maar dat zij van niet beter weten .zelf heb ik pas een par maand intresse gekregen in de fotografie en geef toe dat ik noch een leek ben(en ne grooten ook).voor de personen die mij positieve reacties hebben gegeven alvast bedankt.en voor de rest heb ik een brede rug en hoop dat jullie gelukkig zijn in jullie wereldje.ik had noch een mooie foto reeks van een meeuw die in een lijn gevlogen was en met de vleugel blijven hangen is en hoe het dier is bevrijd en trg is vrij gelaten .maar die post ik beter niet of ik wordt weer eens afgeschilderd al dieren mishandelaar.
    ochja ik weet wie ik ben en waarvoor ik sta en de rest kan me gestolen worden.
    canon EOS 350 d + nikon coolpix 3200
    vissen is een leven de foto de vereeuwiging

Comment

[QUOTE=Brenda;1143110]Jeetje mensen *rolt eens flink met ogen* Een mishandelde vis. . .je kan het natuurlijk ook flink overdrijven he. Ik denk niet dat iedereen hier vegetarisch is en een karpervisser is echt aardiger als de slachter die bij de tweede poging pas echt de keel van een varken heeft doorgesneden. Of denken jullie echt dat het altijd in 1 keer goed gaat en pijnloos is.

Maar goed. . . eerst negatief afzeiken en dan jezelf afvragen hoe de karpervissers nu eigenlijk zijn voor de vis. Mensen foto is een momentopname. . .die vis heeft echt geen half uur met een nat petje op zn knar gezeten. Jammer dat de foto rechts zo donker is!! Maar wel een leuke snapshot voor de grap![/QUOT
      blij dat je hem leuk vindt dat vonden ze bij ons op het forum ook en kwa belichting is wel iets waar ik meer zal op letten in de toekomst.
      maar zoals je zelf vermelde het is niet de bedoeling om de vis te fotograferen tot je die perfecte schot hebt.de vis gaat voor op de foto.

greetz dafke

Comment

Ik vind het toch ook geen leuke foto. Je mag nog proberen zo goed mogelijk te zijn voor de vis, maar een haak door zijn lip jagen en uit het water plukken, waardoor hij niet kan ademen, is IMO toch ook wreed. Vissen en jagen zijn daarom ook geen sporten

Het hoedje, tja, ik zet mijn honden ook wel eens een petje op. De foto zelf is niet slecht voor een beginner, maar is wel wat donker aan ene kant.
        aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

De foto komt misschien koddig over maar persoonlijk vind ik hem niet echt mooi.

[off topic]
          Wat die mishandeling betreft ... zal het met iets meer respect proberen uitleggen hoe ik het zie.
          Mensen eten vis, vlees, groenten, fruit ... dat sommige dieren daarvoor geslacht worden is spijtig maar nog aanvaardbaar omdat er een doel voor is.
          Visvangst is eveneens nodig als men vis wil eten, maar ze enkel voor eigen plezier een haak door de lip jagen vind in onnodig en niet kunnen.
          Ik heb veel respect voor de vissers, die dat vis vangen om op te eten maar niet voor het plezier. Je kan even goed voor het plezier pijl en boog nemen en op straat een paar mensen beschieten, ze op een zacht kussen zetten, een plakkertje en een beetje onstsmettingsmiddel erop en dada ... het was voor de fun.
          [/off topic]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wat die mishandeling betreft ... zal het met iets meer respect proberen uitleggen hoe ik het zie.
            Mensen eten vis, vlees, groenten, fruit ... dat sommige dieren daarvoor geslacht worden is spijtig maar nog aanvaardbaar omdat er een doel voor is.
            Visvangst is eveneens nodig als men vis wil eten, maar ze enkel voor eigen plezier een haak door de lip jagen vind in onnodig en niet kunnen.
            Ik heb veel respect voor de vissers, die dat vis vangen om op te eten maar niet voor het plezier. Je kan even goed voor het plezier pijl en boog nemen en op straat een paar mensen beschieten, ze op een zacht kussen zetten, een plakkertje en een beetje onstsmettingsmiddel erop en dada ... het was voor de fun.
            Mag ik vragen wat jij op je bord krijgt bij de maaltijden ??????

Heb dit toppic gevolgd van start tot nu en nu moet ik ook een woordje zeggen.
            Allereerst over de foto wel ik vindt dit wel een MOOI exemplaar
            Een aandenken van een prachtexemplaar van een karper
            Ben ook visser geweest en zoals velen van ons vissers wij respecteren de natuur en de vis
            Wil zeggen dat wij met goede haken vissen en geen KRAAIPOTEN
            Door deze haak zal de vis weinig of geen kwetsuur hebben en zeker niet voelen als pijn
            En als je eens wist welke dingen wij boven water halen van rommel inplaats van vis
            Zou je ons dankbaar zijn omdat wij de plassen schoon houden
            En een vergelijk met pijl en boog is wel even te ver gezocht he
            Er zijn al cowboys genoeg op straat die je omver rijden of schieten en er dan vandoor gaan voor de SPORT
            Of moet ik U toch bij deze groep rekenen ?

Grts
            Formatje

Comment

Vergeet zeker de vogelringers, tellers, groenen, etc... niet, die onder het mom van natuurbescherming ook geen heiligen zijn.

Deze vindt ik nog de grootste hypocrieten.

Foto
              Mooi aandenken
              Groetjes
              ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                De foto komt misschien koddig over maar persoonlijk vind ik hem niet echt mooi.

[off topic]
                [/off topic]
                Op zich heb je hier wel een punt alleen is het wel zo dat in de westerse wereld veel meer vlees wordt gegeten dan nodig is. Als iedereen alleen zou eten wat ie nodig heeft dan zou 3/4 van de slachtingen overbodig zijn.
                Komt nog bij dat iedereen de mogelijkheid heeft om "diervriendelijke" producten te kopen (zoals scharrelvlees) maar de vraag hiernaar is maar zeer beperkt. De hoeveelheid vlees die wij eten is gewoon luxe en dan moet je niet hypocriet zijn en zeggen dat het nodig is en vervolgens een hobbyvisser gaan bestempelen als dierenbeul. Dit is uiteraard niet persoonlijk bedoeld maar in zijn algemeenheid, ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal eet.
                Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                  Vergeet zeker de vogelringers, tellers, groenen, etc... niet, die onder het mom van natuurbescherming ook geen heiligen zijn.

Deze vindt ik nog de grootste hypocrieten.

Foto
                  Mooi aandenken

Breek mijn bek niet open over de groene als ze dan toch zo goed zijn voor alle dierlijk leven waarom kopen ze dan vijvers op met staats geld om de vis er zelf met hengels af te vissen en deze voor dood in kuipen te gooien omdat dit volgens hun niet het natuurlijke leefgebied is hier in belgie.maar een jager die een rat zou doodschieten om een pest te voorkomen das pas erg .ja hoor laat me niet lachen de groene wat water betrfd kennen ze er geen bal van zo ken ik een hel groot wat waar de groene het voor het zeggen hebben en wat hebben ze daar nu geflict er mag geen witvis wordeen uitgezet alleen noch roofvis.hmmmmmmm????????? wat moet die roofvis op den duur noch eten.
                  zeer inteligent zou ik zeggen zo. Wat mij aan de andere kant ook opvalt is dat in het foto wereldje nochal veel diervrindelijke mensen zitten wat me wel een plezier doet.(ongeacht hoe ver ze er in gaan en hun gedachten gang)

Comment

MensDOM
                    DierenRIJK
                    Ze hebben hun naam niet gestolen he de beestjes

De foto op zich zou wel een beetje lichter mogen hoor
                    Maar had liever een zij aanzicht gezien zodat heel de vis er op stond

Grts
                    Formatje

Comment

Een invulflitsje had hier zeker wel gekund, of hebben vissen ook last van rode ogen
                      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Triker Bekijk bericht
                        Een invulflitsje had hier zeker wel gekund, of hebben vissen ook last van rode ogen

nop geen rode ogen meer witte zijn precies lampjes. lol

Comment

Invulflits(je) op een natte vis geeft meestal nogal veel reflectie. Maar waarom werk je voor zulk een onderwerpen manueel? Zet dat spul gewoon op Av of Tv met matrixmeting, en maak een belichtingstrapje in RAW. Geen tijd verloren, en altijd nog wel iets te redden als het niet zo goed loopt. Zo had je de donkere zijde wel nog kunnen corrigeren in dit geval. En je verliest niet te veel tijd. Want op zo'n moment speelt de adrenaline je al eens parten... Mooie schub trouwens. Van mij mocht zijn buik er ook op!
                          Mvg,
                          Eric
                          Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Sorry, niet meer dan een snapshot in mijn ogen.
                            VERNIEUWD: http://www.ezfotografie.nl
                            http://www.fietsjunks.nl

Comment

Dafke plaatst hier een foto voor comm. op z'n foto en niet om comm. te krijgen op z'n hobby hé

@topic ... 't is indd. een snapshot met veel "zwakke" kantjes en daarom was het beter in fotodiscussie beland. Wat mij nog het meest stoort is die lelijke blauwe vest op de foto ... ze neemt veel te veel de aandacht weg van het hoofdonderwerp.
                              @Dafke ... geniet verder van je hobbies en gaandeweg zullen je foto's (met vallen & opstaan, zoals bij iedereen hier) beteren. Uiteindelijk zul je wel een prachtfoto kunnen posten waarbij alle aandacht zal gaan naar de foto en niet naar het "vissen" op zich.
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Working...
                              X