Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De 30D moet je als een wild beest temmen, dat is helemaal juist. Net zoals automatisch perfect werkt bij de 350D-400D etc, loopt het helemaal fout bij de 30D.
Eenmaal je de tijd neemt om alles echt effectief juist af te stellen dan zijn de resulaten wel bijzonder indrukwekkend.
Weer 3 toppers Jo,
Nu zie ik geen verschil meer in kleur en hardheid.
Zou het mogelijk zijn je instellingen te plaatsen of te mailen ?
Op verzoek van een aantal mensen plaats ik hier de instellingen van de 30D zoals ik hem nu gebruik.
Ook als men fotografeert in RAW hebben de volgende instellingen wel degelijk effect op de kleur/tonatie, van het ruwe beeld.
In het menu selecteert men "beeldstijl".
Dan kan men kiezen uit verschillende standen zoals standaard, portret, landschap, neutraal, natuurlijk, monochroom, gebruiker 1, gebruiker 2, gebruiker 3.
Van ieder van deze standen kan men de onderliggende scherpte, contrast, verzadiging en kleurtoon instelling aanpassen.
Ik heb alles gelaten zoals het was en "gebruiker 1" geselecteerd.
In deze "gebruiker 1" heb ik de instelling "natuurlijk" genomen en hierin de onderliggende 4 instellingen veranderd.
1. Scherpte = 3
2. Contrast = 0
3. verzadiging = -0,5
4. Kleurtoon = + 1,5
Als men in "gebruiker 1" "standaard" selecteert en hierin de 4 onderliggende instellingen aanpast zoals getoond, bekomt men toch een ander resultaat, ook al zijn de 4 aanpassingen zoals hierboven.
Je ziet, een massa aan instellingen waaruit men de keus heeft.
Op verzoek van een aantal mensen plaats ik hier de instellingen van de 30D zoals ik hem nu gebruik.
Ook als men fotografeert in RAW hebben de volgende instellingen wel degelijk effect op de kleur/tonatie, van het ruwe beeld.
In het menu selecteert men "beeldstijl".
Dan kan men kiezen uit verschillende standen zoals standaard, portret, landschap, neutraal, natuurlijk, monochroom, gebruiker 1, gebruiker 2, gebruiker 3.
Van ieder van deze standen kan men de onderliggende scherpte, contrast, verzadiging en kleurtoon instelling aanpassen.
Ik heb alles gelaten zoals het was en "gebruiker 1" geselecteerd.
In deze "gebruiker 1" heb ik de instelling "natuurlijk" genomen en hierin de onderliggende 4 instellingen veranderd.
1. Scherpte = 3
2. Contrast = 0
3. verzadiging = -0,5
4. Kleurtoon = + 1,5
Als men in "gebruiker 1" "standaard" selecteert en hierin de 4 onderliggende instellingen aanpast zoals getoond, bekomt men toch een ander resultaat, ook al zijn de 4 aanpassingen zoals hierboven.
Je ziet, een massa aan instellingen waaruit men de keus heeft.
Comment